Návraty k hodnotám - móda a hudba

datum publikace 29.05.2010

Návraty k hodnotám - móda a hudba

V kostele Sacre Coeur v Praze vyjádřila Marie Zelená a Jaroslav Svěcený svým uměním hodnoty českého národa.

Datum 19. května 2010
Módní návrhářka Marie Zelená
Houslový virtuos Jaroslav Svěcený, Julie Svěcená
Místo kostel Sacre Coeur, Praha

Marie Zelená uspořádala v kostele Sacre Coeur v Praze velkolepou módní přehlídku pod názvem Návraty k hodnotám. Kromě průřezu své tvorby představila i čerstvě vytvořené originální reprezentační národní šaty České republiky a několik dalších speciálně pro tuto příležitost vytvořených symbolických modelů znázorňujících hodnoty české země, hodnoty města Prahy.
V noblesních prostorách kostela Sacre Coeur se sešlo na dvě stovky významných osobností českého kulturního, duchovního, podnikatelského a politického života. Chrámem se rozeznělo úchvatné vystoupení předního českého houslového virtuosa Jaroslava Svěceného, který byl hostem večera.
Nad celým večerem převzal záštitu a osobně se této akce zúčastnil primátor hlavního města Prahy Pavel Bém.Vedle Jaroslava Svěceného vystoupila mezi dalšími hudebníky i jeho dcera, rovněž vynikající houslistka Julie Svěcená. Všechny přítomné však překvapila tím, že se kromě brilantního hudebního vystoupení představila poprvé v životě i v roli modelky, když osobně na molu předvedla pro ni speciálně vytvořené „hudební šaty“ z dílny Marie Zelené.

„Na projektu Návraty k hodnotám pracuji už tři roky a nyní, když do něj přistoupil jako host i Jaroslav Svěcený, se podařilo ho posunout mnohem dále,“ uvedla návrhářka Marie Zelená, o jejíchž modelech se říká, že „mají duši“. „Tímto večerem chceme přispět k uvědomění si důležitosti duchovních a kulturních hodnot v našich životech a k oživení vytrácejícího se významu vlastenectví a úcty k rodnému národu, kde máme své kořeny. Chtěli jsme zdůraznit, že co je české, je dobré, českou zemi, českého člověka a jeho hodnoty, českou kvalitu,“ vysvětlila Marie Zelená.

V prostorách chrámu byly k vidění umělecké portrétové obrazy známého uměleckého fotografa Jadrana Šetlíka. Jeho portrétové obrazy znázorňovaly hlavní aktéry slavnostního večera – Pavla Béma, Marii Zelenou, Jaroslava Svěceného a Julii Svěcenou. Večer moderovala Eva Jurinová.

Akce byla zaměřena charitativně. Podporovala dobročinnou akci CIHLA pro mentálně postižené. Spolu s profesionálními modelkami se na molu v modelech Marie Zelené v některých kolekcích objevilo i několik dívek z dětského domova Radost, které si tak odnesly neopakovatelný zážitek. Večerem chtěla Marie Zelená ukázat, že i krásným zážitkem můžeme druhé lidi kolem nás obdarovat. Mezi diváky v publiku sedělo i několik handicapovaných umělců z UNUMU.
Večer v kostele Sacre Coeur byl součástí dlouhodobého originálního autorského projektu Marie Zelené nesoucího název Návraty k hodnotám, který úspěšně běží už tři roky. Přední česká módní návrhářka prostřednictvím svých originálních modelů takto připomíná základní, dnes bohužel již často opomíjené hodnoty a snaží se vyzdvihovat lidské, morální a duchovní hodnoty života, připomínat výjimečnosti a bohatství krásy naší země a hodnot lidí v ní a zároveň pomoci získávat prostředky na charitativní pomoc a dobročinnost. Od letošního roku s ní na projektu úzce spolupracuje i přední český houslista Jaroslav Svěcený, který s ní sdílí společné hodnoty. Připojil se i fotograf Jadran Šetlík.
„Celý můj projekt Návraty k hodnotám se vztahuje k naší nejzákladnější hodnotě – abychom v dnešním globalizovaném a kosmopolitním světě nezapomněli, odkud pocházíme, kde jsme se narodili, kde jsou naše kořeny a jaké jsou vlastně nejdůležitější lidské hodnoty" řekla závěrem Marie Zelená.

Marie Zelená

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie