Personalizovaný tisk

datum publikace 30.03.2008

Personalizovaný tisk

Potřebujete poslat tisíce dopisů, které obsahují skupiny různých podpisů nebo segmentů zákazníků? Dnes je to jednoduché, použijete personalizovaný tisk, který umí digitální tiskárny. Dnes již nemusí asistentky trávit hodiny u tiskárny a skládat tisíce dopisů.

Související články

Personalizovaný tisk je v dnešní době velmi skloňovaný termín zejména v novinách a časopisech. Mnoho lidí si však pod tímto pojmem nedokáže představit konkrétní obsah. Obecně vzato personalizovaný tisk je tisk vyplněných formulářů, bankovní výpis, dopis určený konkrétnímu adresátovi, faktura a podobně. Tento typ tiskoviny je vytvořen společnou částí (adresa odesílatele u formuláře a dopisu, hlavička instituce u bankovního výpisu, případně dodavatel u faktury).

Další součástí jsou tzv. slučovací pole, což jsou jednoduše řečeno místa, která jsou na každém dokumentu různá. Obsahem slučovacích polí může být konkrétní oslovení, ale také čárový kód, fotografie přiděleného obchodníka. V malé míře používáte personalizovaný tisk v každodenní praxi – maily a dopisy. Představte si ale, že například v jeden den je třeba poslat tisíce, či statisíce dokumentů (výpis, faktura, dopis reagující na konkrétní požadavek zákazníka a tak dále). Takovéto úlohy řeší poskytovatelé digitálního tisku protože je těžko myslitelné zrealizovat takovouto úlohu v běžné kanceláři.

Rozeslání zpravidla ještě vyžaduje poskládání dopisů a tiskovin na formát, který se vejde do obálky. I toto umí řešit digitální tiskárny, které si pořídily speciální skládací stroj. Benefit print patří mezi ně. Ruce asistentek tak již nemusí skládat do obálek 1.000-ce dopisů.

Vít Hudec

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Posláním poradce je najít vhodné cesty řešení problémů jeho klientů a vytvářet systémy, které jsou pro lidi. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Je-li Vašim zájmem, aby člověk, pracovník, manažer byl sám schopen se rozvíjet, není vhodné mu "radit", ale ukázat možné cesty. Člověk si pak sám zvolí cestu, která je blízká jeho srdci. Cestu, která je blízká jeho schopnostem a má chuť se po ní vydat. Na poradci Vlastní cesty je hledat a ukazovat takové cesty, které lidem pomohou vyřešit jejich problémy. 
Cesty vždy vyžadují nějaký systém. Ať už je to systém pro osobní užití (v soukromém životě, rodině) nebo ve firmě. Všechny tyto systémy by měly být jednoduché, použitelné, .. no prostě pro lidi.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie