Příběh k pochopení krize

datum publikace 01.01.2010

Smysl krize

Touha po snadném výdělku může způsobit vyčerpání všech našich rezerv a zdrojů. Na začátku se může jednat o jasný výdělek. Snadno se dá o něj přijít, zapomeneme-li na to, co skutečně přináší hodnotu pro život a společnost.

Související články

Předkládáme Vám jeden příběh k pochopení finanční krize vzniklé v letech 2008 a 2009. Finanční krizi neodstartoval výkup opic, ale hypotéční krize, obchodování s nemovitostmi a půjčováním peněz na dluh.

Výkup opic

1. Kdysi dávno v jedné vesnici v Indii oznámil muž vesničanům, že koupí opice. Každou opici za 10$.

2. Vesničané věděli, že v okolí je mnoho opic. Odešli od práce ze svých farem a začali je chytat.

3. Muž skutečně koupil tisíce opic za cenu, kterou slíbil - 10$. Samozřejmě se počet opic v přírodě snížil a vesničané ve svém úsilí lovu opic již nepokračovali.

4. Na to muž znovu vyhlásil "Koupím opici za 20$". Takové prohlášení znovu vyburcovalo vesničany k opětovnému lovu opic.

5. Netrvalo dlouho a výskyt opic se ještě snížil. Vesničané se vrátili na svoje farmy. Muž opět zvýšil nabídku na 25$ za opici. Nyní však bylo již velmi těžké opici chytit.

6. Muž opět zvýšil svoji nabídku na 50$ za opici. Musel však odjet do města a pověřil tedy svého asistenta, výkupem opic jeho jménem.

7. Asistent řekl vesničanům - "Podívejte se na všechny tyto opice v klecích, které muž koupil. Já vám je prodám za 35$ a když se muž vrátí z města, vy mu je prodáte zpět za 50$, jak muž včera oznámil."

8. Vesničané dali dohromady všechny svoje úspory a koupili všechny opice.

9. Po té již vesničané nikdy neviděli ani muže ani jeho asistenta, pouze všude okolo byly opice stejně jako na začátku.

Vítejte na Wall Street!

Zdroj: internet

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Změnit zaběhlé rutinní činnosti chce trpělivost. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Vždyť to tak funguje 10 let, proč bychom to měli měnit? Stálí zaměstnanci znají historii společnosti, mají bohaté zkušenosti, praxi, ale často se brání zavedení změn.  Pokud chcete zavést nový produkt, pak je dobré ošetřit všechny informační kanály, kterými se produkt dostává k zákazníkovi. Věnujte dostatečný čas svým zaměstnancům, aby produkt poznali, pochopili a přijali.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie