Příběh k pochopení krize

datum publikace 01.01.2010

Smysl krize

Touha po snadném výdělku může způsobit vyčerpání všech našich rezerv a zdrojů. Na začátku se může jednat o jasný výdělek. Snadno se dá o něj přijít, zapomeneme-li na to, co skutečně přináší hodnotu pro život a společnost.

Související články

Předkládáme Vám jeden příběh k pochopení finanční krize vzniklé v letech 2008 a 2009. Finanční krizi neodstartoval výkup opic, ale hypotéční krize, obchodování s nemovitostmi a půjčováním peněz na dluh.

Výkup opic

1. Kdysi dávno v jedné vesnici v Indii oznámil muž vesničanům, že koupí opice. Každou opici za 10$.

2. Vesničané věděli, že v okolí je mnoho opic. Odešli od práce ze svých farem a začali je chytat.

3. Muž skutečně koupil tisíce opic za cenu, kterou slíbil - 10$. Samozřejmě se počet opic v přírodě snížil a vesničané ve svém úsilí lovu opic již nepokračovali.

4. Na to muž znovu vyhlásil "Koupím opici za 20$". Takové prohlášení znovu vyburcovalo vesničany k opětovnému lovu opic.

5. Netrvalo dlouho a výskyt opic se ještě snížil. Vesničané se vrátili na svoje farmy. Muž opět zvýšil nabídku na 25$ za opici. Nyní však bylo již velmi těžké opici chytit.

6. Muž opět zvýšil svoji nabídku na 50$ za opici. Musel však odjet do města a pověřil tedy svého asistenta, výkupem opic jeho jménem.

7. Asistent řekl vesničanům - "Podívejte se na všechny tyto opice v klecích, které muž koupil. Já vám je prodám za 35$ a když se muž vrátí z města, vy mu je prodáte zpět za 50$, jak muž včera oznámil."

8. Vesničané dali dohromady všechny svoje úspory a koupili všechny opice.

9. Po té již vesničané nikdy neviděli ani muže ani jeho asistenta, pouze všude okolo byly opice stejně jako na začátku.

Vítejte na Wall Street!

Zdroj: internet

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Jde-li o nás samotné a jde nám o všechno, umíme zabrat a změnit se.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Mnohokrát uslyšíte, že lidé se nemění. Oni se mění a my sami jsme se změnili. Když jsme chtěli první počítač, šli jsme na brigádu. Když nám šlo o dívku snů, byli jsme ochotni se naučit básničku nebo ji dokonce napsat. Když jsme rodiči, chceme a umíme chránit vlastní děti. Jejich úsměv za to stojí. Je velmi málo lidí, kteří nemají o nic zájem a nechtějí se změnit. Často jen nevíme, jak se dostat se zaběhaného stereotypu.

Manažeři občas neví, jak změnu vyvolat případně se obávají toho, že změnu neumí udělat příjemnou cestou. Nepříjemné situace se jim řešit nechtějí.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie