Chvalte, kárejte, hodnoťte správně

Praktické hodnocení pracovníků - pochvala a kárání

Sdělit pochvalu nebo správně komunikovat kritiku Vás naučíme. Vést a motivovat pracovníky je téma, které se skloňuje ve všech pádech. Jak konkrétně to udělat, když pracovníci nedodržují procesy, dělají chyby a zákazník si stěžuje. Jak konkrétně to udělat, když se týmu daří, aby tzv. neusnul na vavřínech. Při tom všem manažer neztratil hlavu a vytvářel si image spravedlivého, přísného, příjemného člověka. Jde to? Ano, na to je určen náš seminář. 

Přihláška na seminář

Související články

Organizace semináře
Termíndle dohody
Max. počet účastníků20 (min. počet 8)
Doba semináře8 hodin
LektorJiří Střelec, Vojtěch Bednář
Místo konáníRašínovo nábřeží 14, Praha 2
Cena3000 Kč s DPH

Vzešlo z praxe

V praxi velmi často řešíme problémy vedoucích týmů, jak vést tým. Rádi by chválili, rádi by lidem i přidali odměny, ale nemohou. Stále totiž vidí, jaké chyby dělají, jaké ztráty vznikly. Řeší problém, zda je mají chválit nebo kárat za všechny chyby, jež vidí. Na druhou stranu ví, že chválit, když pracovníci dělají chyby je nebezpečné a snadno se otočí proti nim samotným.
K tomu všemu z jiných firem slyší, že je možné mít tým, kde se lidé podporují a je možné je chválit. Chválit, protože nezklamou Vaši důvěru a naopak pochvalu budou považovat za uznání, vyjádření důvěry a i budoucího závazku pro lepší pracovní výkon. Ne vždy však to bývá pravda, protože nikdo jen tak neodhalí "střeva" svého vlastního neúspěchu. 
 
Tak, jak to tedy udělat? Jde vůbec dosáhnout správného týmu a mít radost?

Spojili jsme odbornosti

Jde dosáhnout kvalitní spolupráce v týmu. Je to práce na delší dobu. Čím dříve vedoucí nebo manažer začne, tím dříve, může mít dobré výsledky.  Není to však dáno jen psychologii nebo jen lidskými zdroji. Je zapotřebí skloubit: 
  • poslání pracovních pozic
  • znalostí schopností vlastních pracovníků
  • potřeb firemních procesů a strategie firmy
  • způsobů hodnocení výkonu pracovníků
  • chápaní a znalost pravidel sociálních skupin
  • ... 
Z výčtu vyplývá, že je třeba prakticky spojit více oboru dohromady, chcete-li být úspěšní. My jsem to pro Vás udělali. Spojili jsme vlastní síly a dva naší poradci se dali dohromady - Jiří Střelec, majitel Vlastní cesty a Vojtěch Bednář, majitel Firemního sociologa. Každý je specialista s roky praxe ve svých oborech. Náš seminář, kurz je složen ze znalostí oborů management, sociologie, psychologie, Public Relations, hodnocení a měření
 

Program - chválit, kárat, hodnotit správně

Na jednodenní seminář jsme připravili program zaměřený na nejčastější chyby ve vztahu manažera a pracovníka. Právě v oblastech nejcitlivějších, tedy je třeba ohodnotit práci pracovníka. Pochválit je za doubrou práci nebo naopak pokárat za špatně odvedenou práci. Případně jak vést pravidelné hodnocení pracovníků tak, aby si pracovníci uvědomili co se od nich žádá a čemu se mají vyvarovat. 
Velký důraz na semináře bude kladem na práci se zpětnou vazbou v týmu. Jak ji správně nastavit, realizovat a vyhodnotit. Jednodenní program jsem pro Vás připravili takto:
  • pochvala a kritika jako dva základní manažerské nástroje - proč potřebuje manažer zbrojní pas
  • vliv cílové skupiny na pochvalu a kritiku
  • sociální účinky pochvaly a kritiky - co dělá s jednotlivcem a co znamená pro kolektiv
  • čeho si musíme být vědomi chceme-li chválit a kritizovat smysluplně a účinně
  • jak pochválit  - kdy, kde, jak se připravit, s čím počítat
  • jak kritizovat – kdy, kde, jak se připravit, jak se vyvarovat chyb
  • jak hodnotit práci - možnosti a ukázky pravidelného hodnocení pracovníků, model pracovního úsilí a výkonnosti
  • vlastní nácvik pochval a kritiky 
  • diskuse a individuální konzultace

Účastníci si mohou přinést vlastní situace, které řeší. Lektoři jim pomohou situace vyřešit, co nejlépe. 

Nidko ze semináře neodejde s prázdnou. Kromě prezentačních materiálů k semináři každý obdrží knihu Strategie Vyjednávání. 

Výsledek tréninku / školení / kurzu

Poznání možností a způsobů chválení, kárání a hodnocení pracovníků. Praktická zkušenost jak si připravit a realizovat pochvalu a kárání pro pracovníka. Každý účastník si odnese řadu tipů a praktických ukázek pro vedení a hodnocení týmu. Vše je připraveno tak, aby účastník po absolvovní dokázal připravit a realizovat změny ve svém týmu, ve své firmě. Doporučení pro zefektivnění vytváření kvalitních vztahů.

Organizace tréninku komunikace

Cena zahrnuje pronájem místnosti, techniku, občerstvení (coffee break, oběd), tištěné materiály a následné zaslání videí z praktických příkladů. Nezahrnuje ubytování.

Jiří Střelec

Registrace na seminář

Chvalte, kárejte, hodnoťte správně
dle dohody
Rašínovo nábřeží 14, Praha 2
*

* - povinné položky

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Nepříjemné pocity nás učí.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Všichni toužíme po příjemných chvílích, ale ty si spíše jen užíváme a radujeme se z nich. Naopak o nepříjemné pocity nemáme zájem a tak aktivujeme své schopnosti, aby se neopakovaly.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie