Kaizen

datum publikace 23.04.2012

Metoda kaizen

Kaizen je metoda postupného a soustavného zlepšování se zaměřením na kvalitu produktu. Vznikla v Japonsku a je hodně orientovaná na výrobní, strojírenské firmy. Její principy lze dobře využít i jinde. Sdružuje samozřejmě více metod běžně používaných v kvalitě.

Související články

Kaizen je metodou využívající postupné (malé) kroky ke zlepšení. Nejedná se o velké zlepšovací skoky jako je například inovace. Hlavní princip kaizen jsou: 

  • vše se dá zlepšit
  • vše se mění
  • zlepšování je otevřené pro každého

Základem kaizen je např. metoda PDCA

 

Obor

Myšlenky poradce

„Neví-li nikdo, jak kvalitní práci děláte, je to jako byste jí neudělali.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Udělat pro zákazníka, manažera, kolegu kvalitní práci by mělo být samozřejmostí. I kvalitní práce musí být řádně odprezentována. Není-li zákazník o této kvalitě informován a ještě lépe o ní přesvědčen, pak jsme kvalitní práci neudělali.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie