Kaizen

datum publikace 23.04.2012

Metoda kaizen

Kaizen je metoda postupného a soustavného zlepšování se zaměřením na kvalitu produktu. Vznikla v Japonsku a je hodně orientovaná na výrobní, strojírenské firmy. Její principy lze dobře využít i jinde. Sdružuje samozřejmě více metod běžně používaných v kvalitě.

Související články

Kaizen je metodou využívající postupné (malé) kroky ke zlepšení. Nejedná se o velké zlepšovací skoky jako je například inovace. Hlavní princip kaizen jsou: 

  • vše se dá zlepšit
  • vše se mění
  • zlepšování je otevřené pro každého

Základem kaizen je např. metoda PDCA

 

Obor

Myšlenky poradce

„Poradenství především mění myšlení. Změnu však musí provést každý sám v sobě.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Do problémových a svízelných situací se dostáváme zásluhou našeho myšlení. Myšlení, které nás provází životem. Poradce může jen dávat impuls, kde a kterým směrem myšlení změnit. Reálnou změnu, osvojení nových myšlenek však musí udělat každý sám za sebe a v sobě.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie