Komunikace Face to Face

datum publikace 23.06.2012

Komunikace s jednotlivcem (nazývaná Face to Face) je komunikací tváří v tvář s druhou osobou. Smyslem je najít společné porozumění, pochopení, dohodu, spolupráci nebo jen vhodné odborné řešení. Dosáhnout takového výsledku efektivně, znamená správně využívat verbální i neverbální komunikaci.

Komunikace je nám od narození známá. Všichni jsme se učili komunikovat a komunikaci používáme každý den. To však neznamená, že víme jak přesně funguje a jaké techniky máme použít, abychom dosáhli správného výsledku u ostatních lidí. Nejde jen o pouhé sdělení informací. Komunikace je převíženě prostředek k následné aktivitě (byť jen vyvolání zájmu).

Komunikaci musí především skvěle zvládat manažeři, vedoucí pracovníci, team leadeři, ..., protože výsledky jejcih práce nejsou dané co konkrétně sami odpracují, ale co udělají jejich pracovníci, členové týmu. Tedy důležité je pochopit správně druhého člověka: 

  • postoje
  • motivy
  • názory
  • znalosti
  • zájmy
  • ..

Pak teprve můžete najít způsob dosažení porozumění - pochopení - dohody - spolupráce. To však ještě nestačí. K efektivní komunikaci je třeba mít základní znalosti s jejich správným použitím, vzláště: 

Upozorňujeme, že efektivní komunikaci je třeba trénovat. My sami se totiž vnímáme jinak, než nás vnímají ostatní. 

Příležitosti komunikace Face to Face

Velmi často se taková komunikace děje: 

  • individuálním pohovoru šéfa a pracovníka
  • hledání řešení s odborníkem, specialistou
  • personálním pohovoru
  • auditu - auditor a auditovaný
  • jednání se: 
    • zákazníkem
    • dodavatelem
    • obchodním partnerem
    • novinářem
    • ...
  • neformální komunikace s kolegou
  • apod.

Další náročnější komunikace jsou - vyjednávání, komunikace konfliktu, komunikace s týmem (Face to Team), komunikace s veřejností (Face to Public), komunikace interní, komunikace externí, komunikace krizová, ...

Jiří Střelec

Obor

Myšlenky poradce

„Operativa způsobuje usínání manažerů a celé firmy. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Každý den přibývá velké množství úkolů a výzev k dořešení. V některých firmách byste ani nemuseli chodit domů a pořád by bylo co dělat. Pořád by úkoly nebyly hotové. Pokud se manažeři začnou "topit" v takové operativě, snadno zapomínají na dlouhodobý rozvoj firmy. Strategicky manažeři začínají usínat a s nimi i jejich firma. Nepostřehnou, že okolní prostředí se mění den co den a že konkurence přinesla nové technologie a produkty. Snadno pak přijde doba, kdy již nemusí do práce. Udělejte si každý týden čas na rozvoj sebe sama, svého týmu, firmy. Věnujte se pravidelně strategii a vizi firmy. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie