Komunikace Face to Team

datum publikace 23.04.2012

Komunikace s týmem a v týmu - efektivní komunikace - Face to Team

Komunikace Face to Team je specifická komunikace, zaměřená na to, jak efektivně komunikovat v týmu a s týmem jako celkem. Jedná se o náročnější komunikaci než je komunikace Face to Face (komunikace s jednotlivcem). Komunikující si musí uvědomovat potřeby, chování, názory, vztahy, ... , které v týmu panují a podle toho volil správné komunikační nástroje a dovednosti.

Související články

Komunikace s týmem je mnohem názoročnější než komunikace s jednotlivcem. U jednotlivce můžete znát přesnější potřeby a zájmy jednotlivce. Tým se skládá se skupiny jednotlivců (řekli byste již od 2 pracovníků), počítejmě min od 5 lidí a více. Samozřejmě způsob komunikace bude odlišný v týmu u 10 lidí než u 100. 

V komunikaci s týmem významně roste podíl pravidel daných sociální skupinou. Tým je sociální skupina! Fungují zde i nepsaná pravidla, která si mnohdy neuvědomují sami členové týmu. Manažerům vřele doporučujeme zajímat se o soiologii, předejdou tak zbytečných konfliktním situacím. 

Komunikace Face to Team

Pravidla daná verbální a neverbální komunikací, zde zůstavají platná. Navíc mluvčí musí zvládat i prezentační dovednosti, protože bude vystupovat před více lidmi. V komunikaci s týmem je třeba se soustředit na: 

  • cílová skupina a její charakteristika 
  • aktuální potřeby týmu
  • vztahy v týmu 
  • poslání a cíle skupiny
  • uznávané hodnoty
  • historický výjov týmu
  • odbornost a znalosti týmu
  • ...

Formy komunikace v týmu 

S komunikací s týmem se potkáváme velmi často nejen v pracovním, ale i soukromem prostředí. Nejčastější formy komunikace s týmem je: 

  • porada
  • workshop
  • seminář
  • kurz
  • školení
  • town meeting
  • panel
  • konference
  • diskusní fórum
  • ..

Další rozlišované komunikace jsou - vyjednávání, komunikace konfliktu, komunikace s týmem (Face to Face)komunikace s veřejností (Face to Public)komunikace interníkomunikace externíkomunikace krizová, ...

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Poctivý poradce účtuje jen skutečnou práci.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hodně podnikatelů zažilo spolupráci s poradci, kdy poradce "zapíná stopky" od pozdravu "Dobrý den,..". Do faktury zahruje i společenskou diskusi o tom, jak se firmě daří nebo i přestávky. Poctivý poradce vykazuje jen dobu, kdy využíval své odbornosti ve prospěch zákazníka. Jde o dobu, kdy analyzuje, hledá řešení, lektoruje, trénuje apod.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie