Krizová komunikace

datum publikace 23.04.2012

Krizová komunikace - jsou specializované aktivity z oblasti Public relation a managementu zaměřené na udržení dobrého (pozitivního) povědomí firmy v krizových situacích do kterých se firma dostane. Základem je krizovým situacím předcházet, proto krizová komunikace se připravuje v období rozmachu a úspěchu. 

Související články

Hlavní cíle krizové komunikace

  • předcházet krizovým situacím - prevence
  • rychlé a beznásledkové vyřešení krizové situace
  • minimální finanční ztráty
  • zamezení odchodu kvalitních pracovníků, partnerů, dodavatelů ...
  • udržení dobrého jména, image firmy
  • minimální negativní výstupy (články, blogy, ...)
  • ...

Krizová komunikace je dobře promyšlený proces, který by měl mít preventivně zpracovaný management. Do přípravy krizové komunikace patří: 

  • identifikace krizových situací
  • proces krizové komunikace
  • strategie řešení krizových situací
  • tvorba krizových scénářů
  • definování vhodných komunikačních postojů
  • zpracování význmaných informačních toků
  • definování spřátelených partnerů 
  • vhodná média a jejich postoje
  • tvorba a podpora pozitivného image
  • ...

Každá větší firma by na dnešním dynamickém trhu, kde se konkurence snaží získat jakoukoliv výhodu by měla mí zpracovanou krizovou komunikaci jako součást krizového managementu. 

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Nedáme-li pracovníkům informace, seženou a vymyslí si je sami.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Žijeme sice ve světě přehlceného informacemi. Přesto lidé baží po informacích, které potřebují nebo chtějí pro svou práci, osobní život. Pokud jim informace, zvláště v konfliktních situacích nebo krizových, nedáme, vyvinou úsilí je získat nebo si je domyslet. Samozřejmě to udělají s ohledem na jejich znalosti a zájmy. Mnohem lepší je informace přirozeně poskytovat. Vždy existují vhodné informace ke komunikaci. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie