Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Vybavení zaměstnanců správnými osobními ochrannými pracovními prostředky (OOPP).

Máte správně nastavené všechny zákonné náležitosti, které se týkají oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci? Zajímáte se o zdraví Vašich zaměstnanců? Chcete mít klidné svědomí, že máte všechno v pořádku? Pokud si nejste jistí, kontaktujte nás a společně problém vyřešíme.

Související články

MOTTO: „Vím, že nic nevím.“ Sokrates

V současné ekonomické situaci všechny firmy hledají, kde a jakým způsobem ušetřit náklady. První činnosti, které přijdou na „řadu“ jsou vzdělávací a konzultační aktivity. Pokud pominu vzdělávací činnosti, tak se bohužel na stejné koleji ocitají i konzultační záležitosti v oblasti bezpečnosti práce.
Uvedená problematika BOZP se dá řešit několika způsoby:

  1. Zpracování základních legislativních předpisů vztahujících se k organizaci.
  2. Vytvoření systému BOZP podle normy OHSAS 18001.
  3. Vytvoření systému „Bezpečného podniku“.

Pro účely této základní nabídky se budeme zabývat pouze zpracováním základních legislativních předpisů organizace. V případě, že se firma rozhodne řešit problematiku systémovým přístupem, jsme připraveni pro Vás zpracovat konkrétní nabídku a také Vám vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými způsoby.

Přínosy pro zákazníka:

  • Prověření vnitřních procesů a činností z pohledu dodržování legislativy (BOZP, kategorizace prací, hygieny práce a mnohé další).
  • Zpracování a analýza všech rizik a to jak pro běžně vykonávané činnosti tak i pro jednorázové a mimořádné činnosti.
  • Minimalizace rizik BOZP pro pracovníky organizace a další zainteresované strany, jejichž aktivity jsou spojeny s riziky BOZP.
  • Objektivní doklad o šetrném přístupu k bezpečnosti na pracovišti a předcházení rizik.
  • Vytvoření mechanismů, které umožňují managementu identifikovat slabá místa podniku z pohledu požadavků BOZP.
  • Soulad s legislativními předpisy v oblasti bezpečnosti práce.
  • Pravidelný přehled o rizicích bezpečnosti práce a jejich potlačování.
  • Úspora nákladů vynaložených na sankce od bezpečnostních institucí.

Postup realizace:

1. etapa Analýza současného stavu

  • seznámení pracovníků s průběhem prací celého projektu
  • provedení úvodního přezkoumání (ověření a vyhodnocení dodržování BOZP legislativy ČR a jiných požadavků zejména povinností stanovených rozhodnutím správních orgánů ve všech oblastech BOZP).
  • zpracování Závěrečné zprávy z přezkoumání zahrnující návrhy k odstranění zjištěných neshod
  • vyhodnocení výsledků
  • projednání výsledků analýzy a harmonogramu

2. etapa Tvorba dokumentace

  • přezkoumání aktuálnosti dokumentace v oblasti BOZP Objednatele
  • provedení úprav a vypracování aktuálního stavu dokumentace BOZP
  • naplnění relevantních právních požadavků (kategorizace prací, lékařské prohlídky, havarijní situace, kontroly BOZP, pracovní úrazy apod.)
  • kategorizace prací
  • dokumentace pro systémové sledování rizik a vytvoření registru rizik BOZP
  • dokumentace ke školení BOZP
  • úrazová dokumentace
  • podklady pro přidělování OOPP
  • zpracování relevantních bezpečnostních předpisů

3. etapa Zavedení dokumentace BOZP do praxe

  • implementace požadavků BOZP do praxe
  • průběžné školení pracovníků organizace na všech úrovních s využitím promítací techniky
  • ověřování správné aplikace stanovených záznamů (tvorba, sběr, vyhodnocování, ukládání)
  • analýza procesů z pohledu BOZP

4. etapa Realizace a provoz

  • aktualizace dokumentace s ohledem na BOZP
  • následná školení BOZP
  • identifikace potřeb objednatele, návrh na udržování a upgrade dokumentace BOZP
  • provádění zákonných kontrol BOZP. 

Doba realizace:

Doba realizace se u firem o velikosti do 15 zaměstnanců pohybuje do cca 2 měsíců. U větších firem je doba realizace předmětem jednání.

Cena realizace:

Cena za posouzení aktuálního stavu a zpracování základní dokumentace BOZP se pohybuje od 6000,-Kč pro firmu o velikosti do 15 zaměstnanců. Cenová nabídka se vztahuje na 1. – 3. etapu. 4. etapa se realizuje až v následujících letech. U větších firem je cena vždy předmětem jednání.

Pavel Trvaj

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Za manažera výsledky nikdo sbírat nebude.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hlavní prací manažera je dosahovat se svým týmem výsledků ve prospěch firmy. Ty je však potřeba prokázat. Ne vždy jsou výsledky snadno viditelné v reportingu, zvláště jedná-li se o měkké metriky. Manažer potřebuje mít neustále otevřené oči a každou změnu, výsledek, závěr si uvědomit, popsat a sdělovat ostatním.  

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie