Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Vybavení zaměstnanců správnými osobními ochrannými pracovními prostředky (OOPP).

Máte správně nastavené všechny zákonné náležitosti, které se týkají oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci? Zajímáte se o zdraví Vašich zaměstnanců? Chcete mít klidné svědomí, že máte všechno v pořádku? Pokud si nejste jistí, kontaktujte nás a společně problém vyřešíme.

Související články

MOTTO: „Vím, že nic nevím.“ Sokrates

V současné ekonomické situaci všechny firmy hledají, kde a jakým způsobem ušetřit náklady. První činnosti, které přijdou na „řadu“ jsou vzdělávací a konzultační aktivity. Pokud pominu vzdělávací činnosti, tak se bohužel na stejné koleji ocitají i konzultační záležitosti v oblasti bezpečnosti práce.
Uvedená problematika BOZP se dá řešit několika způsoby:

  1. Zpracování základních legislativních předpisů vztahujících se k organizaci.
  2. Vytvoření systému BOZP podle normy OHSAS 18001.
  3. Vytvoření systému „Bezpečného podniku“.

Pro účely této základní nabídky se budeme zabývat pouze zpracováním základních legislativních předpisů organizace. V případě, že se firma rozhodne řešit problematiku systémovým přístupem, jsme připraveni pro Vás zpracovat konkrétní nabídku a také Vám vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými způsoby.

Přínosy pro zákazníka:

  • Prověření vnitřních procesů a činností z pohledu dodržování legislativy (BOZP, kategorizace prací, hygieny práce a mnohé další).
  • Zpracování a analýza všech rizik a to jak pro běžně vykonávané činnosti tak i pro jednorázové a mimořádné činnosti.
  • Minimalizace rizik BOZP pro pracovníky organizace a další zainteresované strany, jejichž aktivity jsou spojeny s riziky BOZP.
  • Objektivní doklad o šetrném přístupu k bezpečnosti na pracovišti a předcházení rizik.
  • Vytvoření mechanismů, které umožňují managementu identifikovat slabá místa podniku z pohledu požadavků BOZP.
  • Soulad s legislativními předpisy v oblasti bezpečnosti práce.
  • Pravidelný přehled o rizicích bezpečnosti práce a jejich potlačování.
  • Úspora nákladů vynaložených na sankce od bezpečnostních institucí.

Postup realizace:

1. etapa Analýza současného stavu

  • seznámení pracovníků s průběhem prací celého projektu
  • provedení úvodního přezkoumání (ověření a vyhodnocení dodržování BOZP legislativy ČR a jiných požadavků zejména povinností stanovených rozhodnutím správních orgánů ve všech oblastech BOZP).
  • zpracování Závěrečné zprávy z přezkoumání zahrnující návrhy k odstranění zjištěných neshod
  • vyhodnocení výsledků
  • projednání výsledků analýzy a harmonogramu

2. etapa Tvorba dokumentace

  • přezkoumání aktuálnosti dokumentace v oblasti BOZP Objednatele
  • provedení úprav a vypracování aktuálního stavu dokumentace BOZP
  • naplnění relevantních právních požadavků (kategorizace prací, lékařské prohlídky, havarijní situace, kontroly BOZP, pracovní úrazy apod.)
  • kategorizace prací
  • dokumentace pro systémové sledování rizik a vytvoření registru rizik BOZP
  • dokumentace ke školení BOZP
  • úrazová dokumentace
  • podklady pro přidělování OOPP
  • zpracování relevantních bezpečnostních předpisů

3. etapa Zavedení dokumentace BOZP do praxe

  • implementace požadavků BOZP do praxe
  • průběžné školení pracovníků organizace na všech úrovních s využitím promítací techniky
  • ověřování správné aplikace stanovených záznamů (tvorba, sběr, vyhodnocování, ukládání)
  • analýza procesů z pohledu BOZP

4. etapa Realizace a provoz

  • aktualizace dokumentace s ohledem na BOZP
  • následná školení BOZP
  • identifikace potřeb objednatele, návrh na udržování a upgrade dokumentace BOZP
  • provádění zákonných kontrol BOZP. 

Doba realizace:

Doba realizace se u firem o velikosti do 15 zaměstnanců pohybuje do cca 2 měsíců. U větších firem je doba realizace předmětem jednání.

Cena realizace:

Cena za posouzení aktuálního stavu a zpracování základní dokumentace BOZP se pohybuje od 6000,-Kč pro firmu o velikosti do 15 zaměstnanců. Cenová nabídka se vztahuje na 1. – 3. etapu. 4. etapa se realizuje až v následujících letech. U větších firem je cena vždy předmětem jednání.

Pavel Trvaj

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Než se pustíme na dlouhou cestu podnikání nebo novou pracovní pozici, měl bych vědět KDO JSEM, CO UMÍM a MÁM RÁD.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Myslet si, že něco umím je snadné. Od stolu, pardon, dnes od počítače, si můžeme myslet jak co je. Skutečnost většinou bývá jiná. Druhá etapa našeho života (řekněme od střední školy do 30 let) je pro nás zjišťovací. Měli bychom si vyzkoušet více brigád, prací, pozic, situací apod. To vše nám pomáhá poznat, jak se v situacích cítíme, co nám jde dobře, co nám dělá radost. Poznáme tak SAMI SEBE a můžeme přijmout odpovědnost za svůj život a posléze za naše děti nebo tým spolupracovníků. Zkoušejte, poznávejte sami sebe než začnete investovat do podnikání, do nového partnerství, pracovní pozice. Předejdete zbytečným slzám a stresu.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie