Image pracovníka a týmu

Image pracovníka a týmu

Chcete aktivně využívat image pro zlepšení týmové spolupráce, vztahů na pracovišti, komunikaci? Pak čtěte dál. Image je něco, co každý vnímá, ale málokdo aktivně využívá. Než se nadějeme, máme image, kterou nám ostatní pracovníci přisoudili. Co teprve image týmu? Na našem školení se tým doví, jak image funguje, jak se dá podporovat anebo také jaký má vliv na firemní spolupráci. 

Související články

Školení je určeno pro  firemní týmy, manažery, majitele firem, vedoucí
Doba trvání 4-8 hod (podle konkrétních potřeb firmy a dovedností účastníků)
Počet účastníků 10-15
Lektor  Jiří Střelec
Reference  Continental, J&T banka, Kingspan, Efko, ....

Součástí každého života je image, kterou svým vystupováním, oblékáním, chováním,... vysíláme do svého okolí. Jsou to signály naprosto nezaměnitelné a každý je vnímá. Všichni máme možnost začít vysílat signály takové, aby nám image pomáhala v naší práci, jako pomáhala image Mercedesu v uvědomění značky kvality.

Manažeři by měli být leadery firemní image. Jí dávají signály, o jaké pracovníky mají zájem, jaké podmínky ve firmě budou vytvářet a jak se budou jednotlivci a týmy cítit. 

Bohužel v praxi to funguje tak, že většinou nikdo se od nástupu do firmy nezabývá tím, jakou image si svými postoji a chováním bude vytvářet. Teprve až přestane fungovat spolupráce a lidé nebo dokonce celé týmy mezi sebou nechtějí komunikovat, začnou manažeři přemýšlet, jak tuto situaci změnit. Někdy stačí tak málo. Včas se zastavit a zamyslet se nad tím, jaká by měla být image mě jako manažera a mého týmu. Tu samozřejmě sladit s firemní strategií a realizovat. Divili byste se, jak během několika týdnů, může dojít k zásadním změnám. V mnohých případech pracovníkům stačí nastavit zrcadlo jejich chování a zjistí, že takovou image nechtějí. Vlastně se nikdy nezamysleli nad tím, jakou image si vytvářejí. Není divu, protože v každodenní operativě na to nemají čas a ani myšlenky.

Je to škoda, protože všichni víme o tom, jak funguje první dojem. Proč naše znalosti neotočit a nezačít hned od prvopočátku vytvářet image podle našeho osobního stylu? Vždyť image vychází z našeho nitra. Je založena na našich hodnotách, stejně jako je strategie firmy založena na hodnotách zakladatelů a manažerů. Image může podpořit naši strategii, naše schopnosti, může získat lidi na naši stranu. Jen je zapotřebí image cíleně budovat a pravidelně podporovat.

Myslíte, že se dá již získaná image změnit? Kontaktujte nás a dozvíte se to. 

Účastníci se soustředí na vytváření pozitivní image nejen uvnitř firmy, ale i u dodavatelů a zákazníků. Trénink bude zaměřen na pochopení významu image jednotlivce a celého týmu. Výsledkem budou konkrétní hodnoty týmu a způsob, jak je podporovat a rozvíjet v prostředí firmy

Program tréninku obsahuje: 

  • Základy image a firemní image
  • Tvorba a fungování image 
  • Vliv image na tým a vztahy ve firmě
  • Co je to firemní identita (corporate identity)
  • Poslední trendy dopadající na pracovníky
  • Praktická cvičení a tvorba vlastního image bude rozdělená do částí:
    • Image, kterou nechceme
    • Tvorba vlastního image a hodnot týmu
    • Samo-hodnocení a osobní plán rozvoje

Celý trénink bude probíhat formou interaktivní diskuse lektora s účastníky. Všichni budou zapojeni do aktivní práce na vlastní image. Budou představeny základní aspekty image a proběhne příprava image na zvolené téma. Image bude koordinovaná s ohledem na aktuální stav týmu a komunikační schopnosti pracovníků.  

Návrh možných příkladů v průběhu tréninku např.:

  • Image technicky založeného pracovníka  
  • Image týmu a jeho vnímání
  • Tvorba nové image
  • apod. 

Vhodné příklady budou upřesněny po poskytnutí podrobnějších informací o stavu a dovednostech účastníků tréninku. 

Výsledek tréninku 

Jasně definovaná vlastní image dle dohodnutého zadání. Schopnost účastníků vnímat, podporovat image a její využití v praktickém životě. Upřesnění vlastních, týmových a firemních hodnot včetně způsobu jejich prosazování. 

Zpětná vazba od lektora včetně doporučení pro image a její realizaci v praxi.

Cena

Cena se odvíjí podle konkrétních požadavků zákazníka. Zavolejte a nechte si připravit program a kalkulaci na míru Vašim potřebám.

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Každý golfista zahraje špatnou ránu. Je na něm, jak dlouho bude špatně hrát. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Právě až uděláme chybu, uvědomíme si, že něco jsme podcenili, neudělali správně. Je to běžný proces učení bez kterého bychom těžko získávali cenné zkušenosti. Velmi důležité je zvládnout emoce, uvědomit si příčinu a v chybě již nepokračovat. Na golfu v takovém případě emoce pracují na plno a špatnou ránu si musí golfista napravit nebo dostává trestnou ránu. Je to stejné jako v životě. Za každou úlevu se platí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie