Kapacitní a personální audit

Personální a kapacitní audit - rozložení kapacit pracovníka v procesech společnosti

S finanční krizí si management stále více klade otázky "Máme optimálně vytížené pracovníky?, Podávají pracovníci řádný výkon? Nemáme někde skryté možnosti nebo nejsou již pracovníci neúměrně přetíženi" Na tyto a další otázky může management dostat odpověď po personálním a kapacitním auditu. Také se doví, zda pracovníci mají odpovídající kvalifikaci a odbornou způsobilost k vykonávané práci.

Související články

Personální a kapacitní audit odhaluje skutečné vytížení pracovníků nebo pracovních pozic. Zjišťuje kritická místa v úzké návaznosti na systém řízení společnosti. V poslední době je především využíván v souvislosti s finanční krizí, kdy majitele nebo management firem potřebuje zjistit skryté kapacity nebo odhalit přetížené pracovníky.
Zjišťování skutečného stavu probíhá formou auditu na vybraných pracovištích nebo u určených pracovníků. Současně s auditem probíhá analýzy výsledků společnosti z oblasti procesů, financí a dalších.

Audit provádí tým pracovníků vybíraný tak, aby obsahoval co nejvíce specialistů na obory, které jsou pro klienta stěžejní.

Hlavní kritéria personálního auditu

Pro vyhodnocení kapacitního a personálního stavu jsou především používaná tato kritéria

  • Pracovní fond - % přetížení nebo nevytížení
  • Rozložení pracovních kapacit v procesech společnosti
  • Umístění pracovního těžiště
  • apod.

Přínosy pro zákazníka

Zákazník po ukončení auditu získá:

  • zhodnocení stavu v útvarech společnosti dle výše uvedených kritérii
  • seznam kritických pracovních pozic
  • odhalená kritická místa v procesech
  • doporučení ke zlepšení stávajícího stavu
  • zhodnocení každé pracovní pozice nebo pracovníka
  • a další dle dohody a zadání od klienta

Máte-li zájem o zjištění skutečného vytížení Vašich pracovníků, prosím kontaktujte Jiřího Střelce

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Každé podnikání má svůj marketing. Mnozí však tvrdí, že marketing nepotřebují. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Bez marketingu není podnikání. Žádná firma ani malý živnostník se bez něj neobejde, i když vědomě žádnou marketingovou činnost nevyvíjí. Malá prodejna pečiva na rohu ulice přece nic nepotřebuje! Avšak to, že byla vybudována na rohu ulice, kudy projdou stovky lidí a je tak „po ruce“ bylo dobrým marketingovým rozhodnutím.   

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie