Kvalitní Public Relations (PR) snižuje nebezpečí sociálních sítích

Používejme vše správně a pro budoucnost.

Sociální sítě nejsou nebezpečné. Nebezpečné z nich dělá pouze špatné zacházení. Využijte potenciál, který sociální sítě nabízí pro firemní účely. Trávení času na sociálních sítích je dnes nejčastější aktivitou uživatelů na internetu. Je možné tedy vhodně využít sociálních sítí pro podnikání a lepší vztahy se zákazníky?

Související články

Sociální sítě – rozmach nebo nebezpečí? 

Celosvětově dnes sociální sítě aktivně využívá více než 700 miliónů lidí. Toto číslo nabízí obrovský potenciál pro marketingové využití, ale i riziko, při kterém může firma utrpět na dobré image.
 
Vytvořit pozitivní image nebo stát se terčem kritiky na sociální síti (a to i bez toho, že byste se sociální sítě rozhodli používat) závisí jen na Vás.
 
Pro vás hovoří číslo 53 % . Tento počet uživatelů sociálních sítí se stane fanouškem nějaké značky. Všeobecně fanoušci firemních stránek chtějí firmu raději pochválit než ji kritizovat. Dále fanoušci firemních stránek na sociálních sítích chtějí sdílet zkušenosti z ostatními fanoušky z komunity, sdílet rady ostatním, požádat o rady a sdílet postřehy a názory. To je příležitost pro Vás , Vaše image a získání potenciálních zákazníků.

Bez článků to nejde

Žijeme s potřebou neustále získávat nové informace. Je jich sice hodně, protože internet a reklama nás přehlcují. Tím roste způsob vyhledávání informací, které právě z nějakého pohledu potřebujeme. Chceme-li být tvůrci našeho image my sami, potřebujeme informace poskytovat. Nejsnazší cestou jsou články.  Správně napsaný, zacílený a na správná místa publikovaný PR článek pozitivně ovlivňuje image, buduje jméno odborníka a dobré vztahy nejen s novináři a reportéry, ale i s vašimi stávajícími a potenciálními zákazníky.
 
Navíc kvalitní články výrazně podporují výsledky přirozeného vyhledávání na požadovaná klíčová slova a lze jej velice dobře šířit prostřednictvím sociálních sítí. Dobrý článek vytváří poptávku po vašich službách nebo produktech a přivádí nové zákazníky.

Správné propojení tvoří synergii

Jednotlivé aktivity ať klasického nebo online Public Realations (PR) nelze od sebe oddělit. Právě správné využití nástrojů a technik PR se sociálními sítěmi vytváří obrovské synergetické efekty. Sociální sítě totiž obsahují a jasně definují zájmové skupiny. Je zde tedy možnost, snadno zacílit na skupinu, která nás zajímá.
 

Příběh článku - kam až dojde Váš článek

Napíšete článek pro média, který se zobrazí nejen v tištěných, ale i internetových médiích. Každý článek je třeba správně optimalizovat, tzn. použití klíčových slov, nadpisů, odkazů.  Pokud jej napíšete skutečně správně, projeví se to na zvýšení návštěvnosti vašeho webu a celkovému zvýšení povědomí o vaší společnosti, viz obrázek „Příběh článku“.

K celkovému efektu je ale také nepostradatelná pravidelnost publikování a dobré vztahy s novináři a redaktory. 

Nabídka Public Relations a marketingového využití sociálních sítí

„Vaše PR ovlivňuje vaši prezentaci na sociálních sítích.“ Nabízíme kompletní péči o vaše PR na sociálních sítích a na internetu nebo jen pomoc s přípravou, plánováním ... prostě částmi, které Vás zajímají.

 Jak postupujeme:

  1. Definice cílových skupin      
  2. Společně definujeme účel prezentace na sociálních sítích. Argument „Jsou tam všichni, tak my taky“ není správný argument.
  3. Sociální analýza – zanalyzujeme vaši momentální situaci na sociálních sítích
  4. Určíme časový plán a důležité milníky
  5. Navrhneme koncept použití sociálních sítí. Každá sociální síť má své využití, vybereme ty správné pro vaše podnikání.
  6. Navrhneme další využití online médií (odborné a tematické webové portály, inzerce, bannery) a další formy prezentace (eventy, reklama, inzerce) s ohledem na propojení se sociálními sítěmi.
  7. Realizace aktivit
  8. Vyhodnocení

Naše principy spolupráce:

  • Podle vašich požadavků, můžeme provést pouze analýzu nebo analýzu s návrhem využití sociálních sítích, nebo pro vás připravíme návrh i s realizací přesně na klíč.
  • Každá aktivita, kterou pro vás provedeme, bude mít přínos.
  • Pravidelně dodáváme reporty o výsledcích.
Cena: Cena se odvíjí podle konkrétní zakázky. Již základní pomoc a trénink na orientaci v této problematice Vás může stát jen 2.000 Kč bez DPH (cca 2-3 hod) Pozn. napracujeme se stopkami, ale s potřebami a přínosy.

Radka Hošková

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Největší neupřímnost je snažit se být přehnaně upřímný.“ více >>

Vojtěch Bednář Vojtěch Bednář

Chcete-li působit na ostatní autenticky, nepokoušejte se toho dosáhnout za každou cenu a už vůbec ne proti vašemu současnému stavu. Výsledek bude opačný, než zamýšlíte.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie