Mediální komunikace pracovníků – trénink/školení

Mediální komunikace

Schopnost komunikace managementu firmy s médii a s novináři patří nedoceněné, přesto klíčové kompetence. Kterýkoli výkonný představitel organizace se v krizi může stát předmětem mediálního zájmu, a ten nemůže delegovat na příslušné specialisty. Schopnost managementu adekvátně komunikovat s novináři se tak stává nezbytnou součástí schopnosti firmy prezentovat se navenek, a to zvláště v obtížných situacích

Související články

Mediální kompetence managementu patří mezi velmi významné kompetence, jež jsou vyžadovány po řídících pracovnících. I když je nevyužijeme každý den, právě v době, kdy se stanou podstatnými, tedy kdy se organizace dostane do středu zájmu médií, rozhodují někdy o jejím úspěchu, nebo dokonce i další existenci. Jejich rozvoj je proto výsostným zájmem každé firmy a přináší ji přidanou hodnotu v podobě schopnosti prezentovat se nikoli prostřednictvím jediného, styčného pracovníka, ale celým managementem. Schopnost mediální komunikace se ale nevyužije pouze v krizových situacích. K veřejné prezentaci úspěšné firmy patří mimo jiné to, že její představitelé jsou váženými a oslovovanými experty na problematiku, jíž se firma zabývá v médiích. Aby mohli být takovýmito experty, potřebují nejen rozumět své práci, ale též domluvit se s novináři.

Cíle školení

  • Získat teoretické a praktické poznatky o fungování médií a základní informace nutné pro interakci s nimi
  • Naučit se zvládat nejběžnější situaci v komunikaci s novináři

Max. počet účastníků: do 15
Délka semináře: 8 – 16 hod.

Obsah

  • Základy teorie médií: jak novináři získávají informace, jak s nimi pracují a jak vytváří své výstupy
  • Kdo jsou novináři? Jejich odbornost, vzdělání, osobní motivace k práci a pracovní postupy
  • Kdy se staneme objektem zájmu médií? Čím je tento zájem vyvoláván a veden?
  • Jak se vyvíjí zájem médií o firmu?
  • Co dělat, staneme-li se předmětem mediálního zájmu?
  • Nejběžnější situace v komunikaci s médii:
    • Jak reagovat, jsme-li osloveni
    • Jak se připravit na rozhovor s novinářem
    • Jak komunikovat s novinářem, jak odpovídat na otázky
    • Jak hrát roli experta
    • Jak poskytovat informace médiím
  • Nejběžnější problémy v komunikaci s médii
    • Co dělat, když o nás píšou lži
    • Co dělat, dojde-li k nesprávné interpretaci informací, které jsme poskytli
    • Co dělat, když o nás média mlčí a neměla by
    • Jak se chovat, jsme-li v roli „obžalovaných“
    • Jak se chovat, jsme-li mediálně osočováni experty
  • Dlouhodobý management vztahů s médii

Školení je realizováno formou teoretické přednášky a praktického procvičení vybraných situací s lektorem, profesionálním publicistou, mediálním poradcem. Teorie a praktický nácvik jsou ve vzájemném poměru 1:1. Významnou částí školení je diskuze a objasňování té problematiky, o kterou mají účastníci zájem, rozbor konkrétních situací, chyb a úspěšné komunikace.

Výsledky školení

  • Pochopení základních procesů mediální komunikace
  • Osvojení si dovedností nutných pro úspěšnou komunikaci s médii
  • Získání sebevědomí pro setkání s médii
  • Osvojení si dovedností nutných pro hraní role experta

Vojtěch Bednář

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Myšlenky neznají hranic. Naplňme je a uskutečněme si vlastní sny.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Jako malí jsme měli sny. Lítali jsem v oblacích a chtěli změnit svět. Aspoň kousek světa. To vše se zrodilo v našich myšlenkách a když jsem se pustili do jejich realizace, staly se skutečností. Nenechme myšlenky zahynout svou nečinností a splňme si své sny. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie