SOCNET - Sociální sítě – možnosti využití ke komunikaci a k propagaci

SOCNET - Sociální sítě – možnosti využití ke komunikaci a k propagaci

Kurz je určen podnikatelům, managementu a jednotlivcům, kteří chtějí využívat služeb moderních sociálních sítí ke komunikaci a k efektivní propagaci svých firem, produktů a své osoby. V kurzu se dozvíte informace o původu, historii a současnosti sociálních sítí, o tom, jak se v sociálních sítích šíří informace a jak tyto sítě využívat k propagaci a ke komunikaci s partnery a zákazníky.

Související články

Místo: Praha, Brno, Bratislava
Vstupní znalosti: Základy práce s PC
Metody výuky: Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích
Lektor kursu: Vojtěch Bednář

Pro koho je kurz určen

Malí a střední podnikatelé, management, pracovníci zodpovědní za komunikaci s veřejností.

Co Vás naučíme

V kurzu se dozvíte informace o původu, historii a současnosti sociálních sítí, o tom, jak se v sociálních sítích šíří informace a jak tyto sítě využívat k propagaci a ke komunikaci s partnery a zákazníky.

Osnova kurzu

Sociální sítě: úvod do problematiky

  • Co jsou to sociální sítě: definice, umístění mezi webové služby
  • Kdo jsou uživatelé sociálních sítí
  • Kdo jsou provozovatelé sociálních sítí

Historie a současnost sociálních sítí

  • Vývoj komunikačních služeb na internetu
  • Pasivní publikace vs. aktivní komunikace mezi uživateli
  • Polointeraktivní systémy, komunikace pomocí webového média
  • Částečná participace uživatelů na obsahu
  • Uživateli tvořený obsah vs. privatizace médií
  • Sociální sítě
  • Další vývoj
  • Současnost sociálních sítí
  • Hlavní vlastnosti (s důrazem na sdílení obsahu)
  • Hlavní představitelé: představení, srovnání, vysvětlení možností
  • Facebook
  • Twitter
  • Myspace
  • České sítě (Spolužáci a další)
  • Obchodní modely sociálních sítí
  • Uživatelé a informace v prostředí sociálních sítí
  • Jak sociálním sítím přibývají a ubývají uživatelé
  • Jak se v sociálních sítích šíří informace, odkud se berou a kde mizí
  • Jak se sociální sítě (navzájem) ovlivňují
  • Jak lze/nelze komunikaci v sítích řídit

Možnosti využití sociálních sítí

  • Využití sociálních sítí pro firemní propagaci
  • Umístění Sociálních sítí mezi propagačními a komunikačními médii
  • Možnosti osobní a firemní propagace na sociálních sítích
  • Facebook (možnosti, vlastnosti)
  • Twitter (možnosti, funkce, vhodnost)
  • MySpace (možnosti, funkce, vhodnost)
  • Možnosti získání informací a kontaktů pomocí sociálních sítí
  • Reálná hodnota "virtuálního přátelství"
  • Využití sociálních sítí pro vnitrofiremní komunikaci
  • Komunikace uvnitř organizace
  • Vhodnost sociálních sítí pro vnitřní sdílení informací
  • Neformálnost sociálních sítí jako faktor v komunikaci uvnitř organizace
  • Limity a omezení pro vnitřní komunikaci
  • Využití sociálních sítí pro budování image
  • Sociální sítě jako společenský fenomén
  • Sociální sítě a image firmy

Problematické vlastnosti sociálních sítí

  • Odlišnosti komunikace a prezence na sociálních sítích od jiných médií
  • Kontraproduktivní použití a nechtěné důsledky
  • Jak je poznat
  • Jak se jich vyvarovat
  • Jak eliminovat jejich působení
  • Sociální sítě jako móda a „buzzword“
  • Přetížení uživatelů
  • Přetížení komunikátora
  • Problém opuštění
  • Přítomnost a aktivita konkurence, guerillový boj
  • Identifikace
  • Mírnění následků

Realistické možnosti použití sociálních sítí

  • Pro vnitřní komunikaci
  • Pro vnější komunikaci
  • Pro propagaci
  • Pro podporu klientů

Termíny konání kurzu a cena

Cena kurz se pohybuje od 2700 Kč bez DPH.

Vojtěch Bednář

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie