Trénink aktivní komunikace

Trénink, školení, kurz aktivní komunikace - vlastní komunikační styl

Jen komunikovat informace nestačí. Zaujmout, přesvědčit a získat kolegy pro správný návrh, nový projekt, je běžnou součástí každodenní práce pracovníka. Vše je zapotřebí realizovat tak, aby si pracovník vytvářel dobré vztahy na pracovišti. Ty mají z dlouhodobého hlediska velký význam i na výsledky a kvalitu práce. To vše umí správná komunikace. 

Související články

Organizace tréninku komunikace

Datum  dle dohody
Max. počet účastníků 8 (min počet 5) nebo firemní tým např. IT, logistika, vývoj, obchod, kvalita, management
Doba tréninku / školení 16 hod
Lektor, trenér Jiří Střelec, Pavel Trvaj
Místo konání bude upřesněno dle eliminace dopravy účastníků
Cena  5.500 Kč bez DPH

Cena zahrnuje pronájem místnosti, techniku, občerstvení (coffee break, oběd pro oba dny), tištěné materiály a následné zaslání videí z praktických příkladů. Nezahrnuje ubytování. 

Vlastní cesta trénuje manažery, specialisty na aktivní komunikaci. Dnes již jen pasivní nebo reaktivní komunikace nestačí. Manažer i specialista má být člověk, který aktivně prosazuje své návrhy, včas eskaluje problémy, prezentuje výsledky. Ano, také spolu-vytváří firemní kulturu a rozvíjí firemní strategii.

K dosažení maximálního účinku komunikace uvnitř firmy trénuje Vlastní cesta účastníky na základní techniky Public Relations. Techniky, které pomáhají zaujmout, správně šířit povědomí a spoluutvářet dobré dlouhodobé vztahy s kolegy

Každý účastník na tréninku spolu s lektorem hledá vlastní styl komunikace. Takový, který je mu blízký a je schopen jej rozvíjet. Poznat jej může v praktických příkladech, které bude realizovat na kameru. Hlavním cílem bude vytvářet správný dojem a přesvědčit druhou stranu.   

Obsah tréninku komunikace

Aktivní komunikace a hledání vlastního komunikačního stylu zahrnuje tato témata:

  • Aktivní versus pasivní komunikace – komunikace se zákazníkem, managementem
  • Psychologie komunikace – hledání vlastního stylu, reakce ostatních, působení
  • Komunikace face to face – verbální komunikace, neverbální komunikace, po telefonu, ...
  • Využití základní Public Relation nástrojů pro efektivní komunikaci uvnitř firmy
  • Aktivní reakce v rozhovoru na konkrétní téma
  • Vznik a předcházení konfliktů
  • Základy vyjednávání – rozbor situace, strategie vyjednávání, ...
  • Cvičení na kameru a jejich rozbor a další.

Jednotlivá témata budou protkána příklady z praxe a hlavně praktickým nácvikem účastníků v různých situacích v komunikaci se zákazníkem nebo s kolegou a s ohledem na pracovní pozice. Tréninkové příklady mohou být např:

  • získání týmu pro nový projekt
  • podpora bezpečnosti uvnitř firmy
  • eskalace problému / kolapsu výroby 
  • komunikace IT pracovníka s manažerem na téma dodržování bezpečnostních politik
  • zaujetí pro výsledky z přezkoumání systému
  • představení přínosů mapy procesů
  • vyřešení problémů s nastavením PC/NB
  • apod.

Další příklady jsou vybrány z naší databáze po poskytnutí podrobnějších informací o stavu a dovednostech účastníků tréninku. Výrazně je přihlíženo ke komunikaci s lidmi na různých organizačních úrovních. 70% tréninku je věnováno praktickému nácviku komunikace s důrazem na působení na ostatní účastníky komunikace.

Výsledek tréninku / školení

Poznání sebe sama v konkrétních situacích při komunikaci s interním zákazníkem (kolegy a vedoucími pracovníky). Odhalení vlastních praktických komunikačních dovedností. Příprava na vytváření dlouhodobě prospěšných vztahů prostřednictvím správné a efektivní komunikace. Zpětná vazba od ostatních účastníků a především lektora. Doporučení pro zefektivnění komunikace a vytváření kvalitních vztahů. Součástí tréninku je také příprava na konkrétní jednání nebo prezentaci. Účastníci tak odchází s vyřešeným vlastním případem.

Reference

Komunikaci jsem trénovali a trénujeme napříkald pro TPCA, FEI, TNT, Continental, Inex Spedition, Alphaduct, SONY DADC, J&T Management, ENEL, Honeywell, Kingspan, CZ Okna, Nuovo Caffe, Cukrárnu Cherry apod.

Jiří Střelec, Pavel Trvaj

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Za manažera výsledky nikdo sbírat nebude.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hlavní prací manažera je dosahovat se svým týmem výsledků ve prospěch firmy. Ty je však potřeba prokázat. Ne vždy jsou výsledky snadno viditelné v reportingu, zvláště jedná-li se o měkké metriky. Manažer potřebuje mít neustále otevřené oči a každou změnu, výsledek, závěr si uvědomit, popsat a sdělovat ostatním.  

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie