ISO 17025 Požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří

datum publikace 23.04.2012

ISO 17025 Požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří

ČSN EN ISO/IEC 17025: Posuzování shody - Všeobecné požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří

Související články

Datum vydání – listopad 2005

Účinnost normy - 1. prosinec 2005

První vydání normy ČSN EN ISO/IEC 17025 z roku 2001 obsahovalo veškeré požadavky na zkušební a kalibrační laboratoře, které musí plnit, chtějí-li prokázat, že:

  • provozují systém managementu,
  • jsou odborně způsobilé
  • jsou schopny poskytovat technicky platné výsledky.

Norma se odkazovala na normy ISO 9001:1994 a ISO 9002:1994. Ty byly nahrazeny normou ISO 9001:2000 a to bylo příčinou úprav normy ISO/IEC 17025.

Ve druhém vydání normy ČSN EN ISO/IEC 17025 z roku 2005 jsou články normy oproti předchozímu vydání změněny nebo doplněny pouze pokud je to s ohledem na normu ISO 9001:2000 považováno za nezbytné.

Akreditační orgány, které uznávají způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří, mají používat tuto mezinárodní normu jako základ pro jejich akreditaci. V kapitole 4 jsou stanoveny požadavky na spolehlivý management. V kapitole 5 jsou stanoveny požadavky na technickou způsobilost laboratoře provádět určité typy zkoušek a/nebo kalibrací.

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie