Slovník pojmů

Slovník v našem pojetí (poradců - odborníků z praxe) slouží k tomu, aby čtenář se dověděl, jak má daný pojem nebo cizí slovo chápat. Co je jeho podstatou a jak jej má následně používat v daném oboru nebo metodě. 

AIDA

AIDA je zkratka pro postup v marketingové komunikaci, jak si získat, motivovat a vyvolat akci u zvolené…

marketing, komunikace, zájem, touha

Ajťák

Ajťák je hovorový výraz pro pracovníka v IT (informační technologie) oboru. Jedná se o pracovníka, který se…

Ajťák, IT pracovník, komunikace, informační technologie

Analýza rizik

Analýza rizik je rozbor, zkoumání nežádoucích stavů, nebezpečí, která mohou s danou pravděpodobností nastav a…

risk management, riziko, významnost rizika, dopady

AS 9100

ČSN EN AS 9100 je mezinárodní norma Letectví a kosmonautika - Systémy managementu jakosti - Požadavky …

AS 9100, letectví, kosmonautika, systém kvality

Audit

Audit je systematický, nezávislý a dokumentovaný proces získávání důkazů z auditu a jeho objektivního…

co je to audit, auditor, prověření, ISO 19011, ISO

Auditor

Auditor je osoba způsobilá provádět audit. Svou činností sbírá důkazy o fungování nebo nefungování…

audit, prověřování, etika

Obor

Myšlenky poradce

„Většina firem má skvělého pracovníka pana ONO. Málo kdo ho dokáže skutečně najít.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Nejlepší jsou na poradách a v řešitelských týmech vyjádření typu – „Měli bychom udělat...“, „Udělejte to nějak...“, „Mělo by se....“, „Však On to někdo udělá...“. Všechny tyto věty vlastně zadávají práci panu ONO. Když se však hledá splnění úkolů, výsledky není možné najít pana ONO. Prostě neexistuje. Každý si myslel, že pan ONO je někdo jiný než on sám.

Zadáváte-li jakýkoliv úkol, vždy je třeba jasně se dohodnout s konkrétním řešitelem. Osobou odpovědnou za vyřešení úkolu. To ještě nestačí, je třeba přidat i termín do kdy úkol potřebuje mít firma splněn, jaký má být konkrétní výstup.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie