Audit

datum publikace 29.01.2012

Audit je systematický, nezávislý a dokumentovaný proces získávání důkazů z auditu a jeho objektivního hodnocení s cílem stanovit rozsah splnění kritérií auditu. Zjednodušeně jde o to zjistit, zda předěmt zájmu (procesy, produkty, ...) jsou kvalitní a efektivně fungují.

Audit provádí řádně vyškolený auditor. Auditor by pro systémové audity měl splňovat normu ISO 19011. Auditoři většinou potřebují speciální trénink např. Auditor je partner s dobrými nápady.

Audity se především dělí na: 

  • interní audit - audit prováděný interními auditory v naší firmě, cílem auditu je pomáhat managementu a pracovníkům k lepším výsledkům
  • externí audit - audit realizovaný u externí firmy nebo audit prováděný externím auditorem v naší firmě, cílem auditu je zjistit, zda firma je schopna plnit požadavky kvality a dodržovat nastavená pravidla (normy ISO nebo smlouvy nebo ...)

Audity mohou být různého typu:

Obor

Myšlenky poradce

„Je lepší než popsat stohy dokumentace, nakreslit 1 schéma, obrázek.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Nejen ISO, AS, OHSAS, CMMI ... a další normy po nás chtějí, popsat co a jak děláme. Většina kvalitářů, manažerů jen popisují texty a ty se kupí. Je to velmi snadné napsat větu. Nejde o větu, jde o to, aby ji lidé pochopili a použili. Normy nám neříkají však jak popsat náš systém řízení. Na rovinu, doba je uspěchaná a lidí nemají čas číst stohy papírů. Informace se na ně valí ze všech stran. Na výš při dlouhém dokumentu si již nepamatují, co bylo na začátku. Obrázek nebo schéma se čte rychleji a také se lépe pamatuje. Co kdyby systém byl vytvořen jako interaktivní model schémat, obrázků a doplňujících textů? Hledejte, kdo ví jak.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie