Audit

datum publikace 29.01.2012

Audit je systematický, nezávislý a dokumentovaný proces získávání důkazů z auditu a jeho objektivního hodnocení s cílem stanovit rozsah splnění kritérií auditu. Zjednodušeně jde o to zjistit, zda předěmt zájmu (procesy, produkty, ...) jsou kvalitní a efektivně fungují.

Audit provádí řádně vyškolený auditor. Auditor by pro systémové audity měl splňovat normu ISO 19011. Auditoři většinou potřebují speciální trénink např. Auditor je partner s dobrými nápady.

Audity se především dělí na: 

  • interní audit - audit prováděný interními auditory v naší firmě, cílem auditu je pomáhat managementu a pracovníkům k lepším výsledkům
  • externí audit - audit realizovaný u externí firmy nebo audit prováděný externím auditorem v naší firmě, cílem auditu je zjistit, zda firma je schopna plnit požadavky kvality a dodržovat nastavená pravidla (normy ISO nebo smlouvy nebo ...)

Audity mohou být různého typu:

Obor

Myšlenky poradce

„Změna není pouhá událost, je to proces“ více >>

Michaela Opletalová Michaela Opletalová

Změna, která má být udržitelná, v sobě spojuje mnoho faktorů a pohledů. Můžeme se na ni dívat z pohledu tvrdých čísel, dat a faktů, ale také z pohledu přijetí a změny v lidském myšlení a přístupu. Jestliže chce organizace provádět takové změny, které jsou přijímané a přinášejí zlepšení, která se od nich očekávají, musí pracovat systematicky nejen se statistikou a výpočty, ale také s lidmi.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie