Environment - životní prostředí

datum publikace 08.08.2012

Environment – životní prostředí – je prostředí, ve kterém organizace, firma nebo člověk provozuje své aktivity. Do životního prostředí se především zahrnuje - ovzduší, voda, půda, přírodní zdroje, rostliny, živočichové, lidé a jejich vzájemné vztahy.

Hlavním posláním, proč se klade velký důraz na životní prostředí, proč se definuje, je  ochrana prostředí ve kterém žijeme. Dnes nestačí se jen dívat na to, zda firma vyrábí kvalitní produkty. Je třeba se dívat, zda firma neničí prostředí ve kterém žijí lidé, zvířata, rostliny atd. Zda firma jen nevyčerpá přírodní zdroje a nechá po sobě spoušt. Zničí-li firma životní prostředí, nebude v dané lokalitě možný život nebo bude velmi náročný, či s následky. Následky které mohou způsobovat snížení kvality života (nárůst nemocí, zvýšení nákladů na zdravé potraviny, ...).

Obor

Myšlenky poradce

„Nejlepší strategie se dá vyjádřit jednou větou.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Strategii většinou management hledá a formuluje pomocí speciálních nástrojů (například SWOT analýza, Porterův model, modelování, průzkumy trhu apod.). Popíše spousty stránek. Analyzuje velké objemy dat. Takovou přípravou projde jen pracovní tým! Zapojit do plnění strategie je třeba však celou firmu. Jednotliví pracovníci by měly strategii snadno pochopit a snadno vyjádřit vlastními slovy. Jen tak se může dobře strategie šířit firmou. To je důvod, proč by management měl strategii vyjádřit jednou větou. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie