ISO 9001

datum publikace 07.08.2012

ČSN ISO 9001 Mezinárodní norma popisující Systém managementu kvality - požadavky.  Norma popisuje požadavky na systém řízení firmy tak, aby firma byla schopna vyrábět kvalitní produkty a plnit požadavky zákazníků (co slíbí zákazníkovi, dodrží). 

 Norma ISO 9001 obsahuje tyto základní kapitoly: 

  1. Předmět
  2. Citované normativní dokumenty
  3. Termíny a definice
  4. Systém managementu kvality
  5. Odpovědnost managementu
  6. Management zdrojů
  7. Realizace produktů
  8. Měření, analýza a zlepšování

Požadavky v normě vznikly na základě praktických zkušeností úspěšných manažerů. 

Obor

Myšlenky poradce

„Za manažera výsledky nikdo sbírat nebude.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hlavní prací manažera je dosahovat se svým týmem výsledků ve prospěch firmy. Ty je však potřeba prokázat. Ne vždy jsou výsledky snadno viditelné v reportingu, zvláště jedná-li se o měkké metriky. Manažer potřebuje mít neustále otevřené oči a každou změnu, výsledek, závěr si uvědomit, popsat a sdělovat ostatním.  

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie