Koučing, kaučink (coaching)

datum publikace 05.07.2012

Koučink je metoda vedení klienta k individuálnímu řešení. Princip spočívá v tom, že trenér (coach) hledá s klientem nejlepší řešení pro vzniklou situaci. Přičemž se trenér nesnaží ukazovat konkrétní řešení, ale hledá cesty tak, aby řešení našel jeho klient. 

Koučink je silně závislý na vzájemné důvěře. Bez ní nelze řádně koučink aplikovat. Klient by následně nalezeným řešením nevěřil a tudíž by je v praxi řádně neaplikoval. Výsledky by se pak vůbec nemusely dostavit.

Koučink většinou probíhá 1 na 1 tedy jeden klient a jeden trenér (coach). Je to z toho důvodu, že potřeby, přístupy, myšlení jsou u každého člověka odlišné a trenér se musí plně soustředit na prospěch svého klienta. 

Fáze kaučinku mohou být: 

  • popis aktuální situace
  • stanovení cílů koučinku
  • získání a potvrzení důvěry
  • výběr strategie pro dosažení cílů
  • plán osobních setkání 
  • definování vhodných metod pro hledání řešení
  • způsob zápisu individuálních úspěchů a veřejně sdělitelných úspěchů
  • podpora pozitivních motivů
  • praktická realizace
  • apod.

Obor

Myšlenky poradce

„Každé podnikání má svůj marketing. Mnozí však tvrdí, že marketing nepotřebují. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Bez marketingu není podnikání. Žádná firma ani malý živnostník se bez něj neobejde, i když vědomě žádnou marketingovou činnost nevyvíjí. Malá prodejna pečiva na rohu ulice přece nic nepotřebuje! Avšak to, že byla vybudována na rohu ulice, kudy projdou stovky lidí a je tak „po ruce“ bylo dobrým marketingovým rozhodnutím.   

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie