Koučing, kaučink (coaching)

datum publikace 05.07.2012

Koučink je metoda vedení klienta k individuálnímu řešení. Princip spočívá v tom, že trenér (coach) hledá s klientem nejlepší řešení pro vzniklou situaci. Přičemž se trenér nesnaží ukazovat konkrétní řešení, ale hledá cesty tak, aby řešení našel jeho klient. 

Koučink je silně závislý na vzájemné důvěře. Bez ní nelze řádně koučink aplikovat. Klient by následně nalezeným řešením nevěřil a tudíž by je v praxi řádně neaplikoval. Výsledky by se pak vůbec nemusely dostavit.

Koučink většinou probíhá 1 na 1 tedy jeden klient a jeden trenér (coach). Je to z toho důvodu, že potřeby, přístupy, myšlení jsou u každého člověka odlišné a trenér se musí plně soustředit na prospěch svého klienta. 

Fáze kaučinku mohou být: 

  • popis aktuální situace
  • stanovení cílů koučinku
  • získání a potvrzení důvěry
  • výběr strategie pro dosažení cílů
  • plán osobních setkání 
  • definování vhodných metod pro hledání řešení
  • způsob zápisu individuálních úspěchů a veřejně sdělitelných úspěchů
  • podpora pozitivních motivů
  • praktická realizace
  • apod.

Obor

Myšlenky poradce

„Jen tehdy, pokud vás práce zcela naplňuje a baví, můžete dosáhnout skvělých výsledků.“ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Znáte ten pocit...dneska se mi nic nechce dělat. Občas se to stane každému, že nemá svůj den. Pokud vás to ale trápí každé ráno, je nejlepší čas na změnu. Najděte si práci, která vás bude bavit, která vás bude naplňovat, kterou budete mít chuť stále zdokonalovat. Jen tak budete spokojení a budou za vámi vidět výsledky.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie