Neverbální komunikace

datum publikace 27.04.2015

Neverbální komunikace je mimoslovní, mimohlasová komunikace, kterou lidé sdělují informace a také postoje ke komunikovanému tématu. Může být vědomá i nevědomá. To podle toho, jak daná osoba zná projevy neverbální komunikace a umí je ovládat. 

Neverbální komunikace zahrnuje: 

  • oční kontakt - schopnost dívat se ostatním do očí 
  • mimiku - pohyby obličejových svalů
  • gesta - pohyby rukou, posunky, ..
  • dotyk - kontakt s druhou osobou, podání ruky, poklepání na rameno, objetí, ..
  • čich - vnímání pachových vjemů
  • teplotu - vyzařování energie 
  • vzdálenost - využívání vzdálenosti s posluchačem - 4 základní zóny - intimní, osobní, sociální, veřejná
  • uspořádání těla - celkové uspořádání těla v prostoru - držení těla, pózy, polohy
  • pohyb - využívání pohybu při komunikace
  • práci s časem - využívání času při komunikaci

Dobré je vědět, že neverbální komunikace je informace o tom, kolik energie vkládá komunikující do dané diskuse, k tématu. Jak mu na něm záleží apod.

Hlavní součástí komunikace je také verbální komunikace.

Obor

Myšlenky poradce

„Změnit zaběhlé rutinní činnosti chce trpělivost. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Vždyť to tak funguje 10 let, proč bychom to měli měnit? Stálí zaměstnanci znají historii společnosti, mají bohaté zkušenosti, praxi, ale často se brání zavedení změn.  Pokud chcete zavést nový produkt, pak je dobré ošetřit všechny informační kanály, kterými se produkt dostává k zákazníkovi. Věnujte dostatečný čas svým zaměstnancům, aby produkt poznali, pochopili a přijali.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie