Newsletter

datum publikace 01.12.2013

Newsletter je hromadné zasílání novinek všem zájemcům, kteří se zaregistrovali a mají zájem novinky dostávat do emailu. Ano, jedná se převážně o elektronickou komunikaci se zákazníky. Pokud bychom přeložili slovo newsletter jednalo by se o news - zpráva a letter - dopis. Hlavním smyslem je tedy, že firma, která má nové zprávy, jež by měli vědět jejich zákazníci, připraví newsletter a jeho prostřednictvím je zákazníkům odesílá. Newsletter je tedy marketingový a Public Relations nástroj pro aktivní komunikace firmy se zákazníky. 

Poslání newsletteru

Každá firma se neustále rozvíjí, vyvíjí nové produkty, připravuje novinky a akce pro své zákazníky nebo také potřebuje jen informovat o nových referencích, zakázkách, partnerství apod. Dnes většinou všechny tyto informace poskytuje na webové stránky nebo na sociální sítě. Jenže to by jejich zákazníci museli vědět, kdy se mají na jejich webové stránky podívat. Firma jim přístup ve správnou chvíli k novince může usnadnit. Prostě jim pošle newsletter a upozorní je na nově přidanou informaci. 

Má-li newsletter správně fungovat je třeba s ohledem na cílovou skupinu zákazníků nastavit: 

  • strukturu newsletteru
  • obsah - informace, které zákazníky budou zajímat
  • grafické zpracování 
  • periodu zasílání
  • technické rozesílání

Nastaví-li firma správně newsletter může výrazně posílit povědomí o svých aktivitách a image u svých zákazníků. Zároveň neztratí kontakt se zákazníky. 

Newsletter Vlastní cesty

I Vlastní cesta má newsletter - Odběr novinek. Stačí do formuláře zapsat vlastní emailovou adresu a budete emailem vždy upozornění na nově přidaný článek, metodu, nabídku nebo referenci. 

Obor

Myšlenky poradce

„Většina firem má skvělého pracovníka pana ONO. Málo kdo ho dokáže skutečně najít.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Nejlepší jsou na poradách a v řešitelských týmech vyjádření typu – „Měli bychom udělat...“, „Udělejte to nějak...“, „Mělo by se....“, „Však On to někdo udělá...“. Všechny tyto věty vlastně zadávají práci panu ONO. Když se však hledá splnění úkolů, výsledky není možné najít pana ONO. Prostě neexistuje. Každý si myslel, že pan ONO je někdo jiný než on sám.

Zadáváte-li jakýkoliv úkol, vždy je třeba jasně se dohodnout s konkrétním řešitelem. Osobou odpovědnou za vyřešení úkolu. To ještě nestačí, je třeba přidat i termín do kdy úkol potřebuje mít firma splněn, jaký má být konkrétní výstup.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie