Newsletter

datum publikace 01.12.2013

Newsletter je hromadné zasílání novinek všem zájemcům, kteří se zaregistrovali a mají zájem novinky dostávat do emailu. Ano, jedná se převážně o elektronickou komunikaci se zákazníky. Pokud bychom přeložili slovo newsletter jednalo by se o news - zpráva a letter - dopis. Hlavním smyslem je tedy, že firma, která má nové zprávy, jež by měli vědět jejich zákazníci, připraví newsletter a jeho prostřednictvím je zákazníkům odesílá. Newsletter je tedy marketingový a Public Relations nástroj pro aktivní komunikace firmy se zákazníky. 

Poslání newsletteru

Každá firma se neustále rozvíjí, vyvíjí nové produkty, připravuje novinky a akce pro své zákazníky nebo také potřebuje jen informovat o nových referencích, zakázkách, partnerství apod. Dnes většinou všechny tyto informace poskytuje na webové stránky nebo na sociální sítě. Jenže to by jejich zákazníci museli vědět, kdy se mají na jejich webové stránky podívat. Firma jim přístup ve správnou chvíli k novince může usnadnit. Prostě jim pošle newsletter a upozorní je na nově přidanou informaci. 

Má-li newsletter správně fungovat je třeba s ohledem na cílovou skupinu zákazníků nastavit: 

  • strukturu newsletteru
  • obsah - informace, které zákazníky budou zajímat
  • grafické zpracování 
  • periodu zasílání
  • technické rozesílání

Nastaví-li firma správně newsletter může výrazně posílit povědomí o svých aktivitách a image u svých zákazníků. Zároveň neztratí kontakt se zákazníky. 

Newsletter Vlastní cesty

I Vlastní cesta má newsletter - Odběr novinek. Stačí do formuláře zapsat vlastní emailovou adresu a budete emailem vždy upozornění na nově přidaný článek, metodu, nabídku nebo referenci. 

Obor

Myšlenky poradce

„Za manažera výsledky nikdo sbírat nebude.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hlavní prací manažera je dosahovat se svým týmem výsledků ve prospěch firmy. Ty je však potřeba prokázat. Ne vždy jsou výsledky snadno viditelné v reportingu, zvláště jedná-li se o měkké metriky. Manažer potřebuje mít neustále otevřené oči a každou změnu, výsledek, závěr si uvědomit, popsat a sdělovat ostatním.  

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie