Stakeholders – zájmové skupiny

datum publikace 17.10.2015

V angličtině označované jako stakeholders v češtině někdy jako zájmové skupiny jsou různé subjekty, které jsou v kontaktu s firmou a na jejichž činnosti a aktivitách je často firma závislá někdy i existenčně.

K typickým zájmovým skupinám patří:

  • vlastníci (akcionáři, podílníci),
  • investoři,
  • zákazníci, resp. odběratelé,
  • dodavatelé,
  • zaměstnanci,
  • státní správa a místní samospráva,
  • různá zájmová sdružení a organizace (např. hospodářská komora, ekologické instituce),
  • často do této skupiny také zařazujeme širokou veřejnost.

Obor

Myšlenky poradce

„Každé podnikání má svůj marketing. Mnozí však tvrdí, že marketing nepotřebují. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Bez marketingu není podnikání. Žádná firma ani malý živnostník se bez něj neobejde, i když vědomě žádnou marketingovou činnost nevyvíjí. Malá prodejna pečiva na rohu ulice přece nic nepotřebuje! Avšak to, že byla vybudována na rohu ulice, kudy projdou stovky lidí a je tak „po ruce“ bylo dobrým marketingovým rozhodnutím.   

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie