Štíhlá výroba

datum publikace 30.03.2015

Štíhlá výroba je filozofie, metoda efektivní výroby, kde nedochází ke zbytečným ztrátám. Cílem je vyrábět v co nejkratším čase a s minimálními náklady, samozřejmě splnit požadavky zákazníka. Metodu vymysleli ve firmě Toyota. 

Zásady štíhlé výroby

  • Snižování zásob – nastavit skutečně potřebné zásoby ve výrobě, skladech
  • Rušení čekání - nastavení optimálních toků (materiálů, nástrojů, …) eliminací čekacích dob, prostojů
  • Optimální výroba – eliminovat nadbytečnou výrobu výrobků, těch které nemají zákazníka, nevyrábět na sklad
  • Kontrola kvality - minimální kontrola kvality, cíle je vyrábět napoprvé a správně
  • Minimalizovat opravy a přpracování
  • Efektivní pohyby a manipulace – minimalizovat zbytečné a dlouhé pohyby pro práci na produktu 
  • Optimální manipulace s materiálem – eliminovat zbytečný pohyb materiálu mezi sklady a procesy
  • Nevyužitá kreativita pracovníků – zapojit nápady pracovníků do zlepšování 

 

Obor

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie