systém kvality

datum publikace 11.08.2012

Systém kvality je soubor procesů, pravidel, postojů, politik, které firma potřebuje pro výrobu kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. Systém by měl být nastaven tak, aby každý zúčastněný podle něj mohl vyrobit kvalitní výrobek nebo poskytnout službu napoprvé a správně. 

Systém kvality je definován v mezinárodní normě ISO 9001 a připravuje se např. takto:

  • definování potřeb zákazníků
  • definování kvality produktů (výrobků a služeb)
  • návrh procesů potřebných pro výrobů produktů
  • propojení procesů
  • definování zdrojů
  • návrh pravidel, postojů a chování systému
  • tvorba struktury a hierarchie
  • ... 

Obor

Myšlenky poradce

„Mikrořízení je úspěšným zabijákem výkonnosti mnoha malých a středních firem.“ více >>

Martina Václavíková

Občas někde něco nefunguje a my máme tendence vyhrnout si rukávy a udělat to, na co naši zaměstnanci "nestačí". A mikrořízení je na světě. Pokud se tomuto chce manažer vyhnout, musí vědět on i jeho lidé, co má být výsledkem, ten naplánovat, průběžně vyhodnocovat a nakonec ho dosáhnout. Tzn., musí vědět, jak strategii podniku převés do každodenní praxe a práce svých lidí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie