systém kvality

datum publikace 11.08.2012

Systém kvality je soubor procesů, pravidel, postojů, politik, které firma potřebuje pro výrobu kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. Systém by měl být nastaven tak, aby každý zúčastněný podle něj mohl vyrobit kvalitní výrobek nebo poskytnout službu napoprvé a správně. 

Systém kvality je definován v mezinárodní normě ISO 9001 a připravuje se např. takto:

  • definování potřeb zákazníků
  • definování kvality produktů (výrobků a služeb)
  • návrh procesů potřebných pro výrobů produktů
  • propojení procesů
  • definování zdrojů
  • návrh pravidel, postojů a chování systému
  • tvorba struktury a hierarchie
  • ... 

Obor

Myšlenky poradce

„Stát má armádu právníků, soudců, kteří stejně vše hodnotí až po boji.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Pokud jsem si nastavil pravidla pro dodržování legislativních požadavků v oblasti životního prostředí a bezpečnosti práce, tak je to fajn.  V reálném čase se však jedná o „popsaný“ papír. Abych si zajistil aktuálnost uvedených dokumentů i v budoucnu, tak je třeba předpisy neustále přezkoumávat, aktualizovat a doplňovat nové požadavky. Jedním ze systémových nástrojů je aplikace a případná certifikace podle norem ISO 14001 a OHSAS 18001.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie