Time management

datum publikace 09.01.2015

Time management je část managementu zabývající se efektivním využíváním času. Jak rychle, s minimem času dosáhnout nejlepších výsledků. Time management není jen soubor technických postupů, ale zahrnuje také využití psychické a fyzické rovnováhy k dosažení úspěchu. 

Do time managementu patří: 

  • stanovení a práce s cíli (osobními, pracovními)
  • stanovování priorit
  • práce s úkoly
  • plánování 
  • řízení kapacit
  • odstraňovaní vlastních psychických bariér 
  • využívání známých pravidel a postupů jako např. Paretův princip
  • práce s vlastními zkušenostmi
  • ...

Obor

Myšlenky poradce

„Operativa způsobuje usínání manažerů a celé firmy. “ více >>

Marie Zelená Marie Zelená

Každý den přibývá velké množství úkolů a výzev k dořešení. V některých firmách byste ani nemuseli chodit domů a pořád by bylo co dělat. Pořád by úkoly nebyly hotové. Pokud se manažeři začnou "topit" v takové operativě, snadno zapomínají na dlouhodobý rozvoj firmy. Strategicky manažeři začínají usínat a s nimi i jejich firma. Nepostřehnou, že okolní prostředí se mění den co den a že konkurence přinesla nové tenchologie a produkty. Snadno pak přijde doba, kdy již nemusí do práce. Udělejte si každý týden čas na rozvoj sebe sama, svého týmu, firmy. Věnujte se pravidelně strategii a vizi firmy. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie