Typologie prodejního chování

datum publikace 05.09.2015

Typologie prodejního chování se zabývá chováním zákazníka a způsoby jak připravit nabídku a se zákazníkem jednat a dosáhnout prodejního úspěchu. Jedním z modelů typologie chování je model Gretze a Drozdecka. 

Každý zákazník je jiný. Existují i způsoby, jak si zákazníka otestovat a odhadnout jeho chování a přizpůsobit mu svoji nabídku. Jednou z metod, která může výrazně napomoci pochopit a jednat se zákazníkem, je typologie prodejního chování, pomocí které Gretz a Drozdeck rozděluje zákazníky do čtyř základních skupin a zároveň radí jak k těmto skupinám přistupovat:

  • Sociabilní typ zákazníka
  • Byrokratický zákazník
  • Diktátorský typ zákazníka
  • Výkonný typ zákazníka

Obor

Myšlenky poradce

„Každé podnikání má svůj marketing. Mnozí však tvrdí, že marketing nepotřebují. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Bez marketingu není podnikání. Žádná firma ani malý živnostník se bez něj neobejde, i když vědomě žádnou marketingovou činnost nevyvíjí. Malá prodejna pečiva na rohu ulice přece nic nepotřebuje! Avšak to, že byla vybudována na rohu ulice, kudy projdou stovky lidí a je tak „po ruce“ bylo dobrým marketingovým rozhodnutím.   

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie