Typologie prodejního chování

datum publikace 05.09.2015

Typologie prodejního chování se zabývá chováním zákazníka a způsoby jak připravit nabídku a se zákazníkem jednat a dosáhnout prodejního úspěchu. Jedním z modelů typologie chování je model Gretze a Drozdecka. 

Každý zákazník je jiný. Existují i způsoby, jak si zákazníka otestovat a odhadnout jeho chování a přizpůsobit mu svoji nabídku. Jednou z metod, která může výrazně napomoci pochopit a jednat se zákazníkem, je typologie prodejního chování, pomocí které Gretz a Drozdeck rozděluje zákazníky do čtyř základních skupin a zároveň radí jak k těmto skupinám přistupovat:

  • Sociabilní typ zákazníka
  • Byrokratický zákazník
  • Diktátorský typ zákazníka
  • Výkonný typ zákazníka

Obor

Myšlenky poradce

„Mikrořízení je úspěšným zabijákem výkonnosti mnoha malých a středních firem.“ více >>

Martina Václavíková

Občas někde něco nefunguje a my máme tendence vyhrnout si rukávy a udělat to, na co naši zaměstnanci "nestačí". A mikrořízení je na světě. Pokud se tomuto chce manažer vyhnout, musí vědět on i jeho lidé, co má být výsledkem, ten naplánovat, průběžně vyhodnocovat a nakonec ho dosáhnout. Tzn., musí vědět, jak strategii podniku převés do každodenní praxe a práce svých lidí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie