Výpis článků

Na poradenském portálu Vlastní cesta jsou publikovány články popisující zkušenosti poradců z jejich praxe. Píší o tom, co jejich zákazníkům pomohlo, jak se dostali k úspěchu a výsledkům, jak pracovníci změnili myšlení apod. Čtenář si může vybrat z hlavních dvou okruhů FIREMNÍ (okruh týkající se vedení firem, podnikání, práce se zaměstnanci apod), OSOBNÍ (témata týkající se více osobního života a vlastního rozvoje). Články můžete filtrovat dle oborů, poradců, metod. 

Komunikace management - herec - tréma - strach

Smyjte strach a trému z komunikace

Obavy z reakce zaměstnanců nebo obavy z reakce publika prožívá manažer stejně jako…

komunikace, emoce, tréma

Personální a kapacitní audit - pracovní pozice

Personální a kapacitní audit, nebo…

K personálnímu a kapacitnímu auditu se přistupuje většinou poté, co management…

kapacita, kompetence

Manažerská komunikace a pravidla žurnalistiky

Jak na komunikaci s manažery, pomohou…

Jak koncipovat text, aby byl srozumitelný, čtivý a účinně naplnil informační účel?…

důležitost, management

Příprava komunikace - fakta a informace

Kvalitně zvládnutá příprava - základ…

Před sportovní aktivitou bereme jako samozřejmost se na ni připravit, nachystat tělo…

jak připravit komunikaci, fakta

Nejčastější chyby vedoucích projektů

7 velkých omylů vedoucích projektů

Projekty snad řídí každá firma. Ne každá dokáže projekty vést bez zbytečných…

řízení projektu, report

Licence software, převod autorských práv

Autorská práva k softwaru nejde převést…

Ve své praxi se při jednání mezi objednatelem a zhotovitelem softwaru opakovaně…

licence, autorské právo

Jak ma jednotný styl - nebo chceme klony

Jednotný manažerský styl?

Management by měl vystupovat jednotně a měl by mít stejný manažerský styl. Je to…

přirozený styl, zralost

poradce musí zasadit informaci do kontextu

Poradce skládá mozaiku Vašeho kontextu

Zákazníci si většinou přejí, aby najatý odborník hned řekl doporučení, radu, která…

leadership, kontext, neznalost

Jak řešit alibismus

Rozšířil se Vám alibismus? I ten se dá…

Častým problémem firem je, že se zaměstnanci brání změnám. Jsou zvyklí na určitý…

výmluva, alibista, alibi

Koučink nebo poradenství

Proč koučink nefunguje a jak to změnit

Leader by měl být pár kroků před ostatními a ukazovat kudy jít dál. Co když má…

rozvoj zaměstnanců, kouč

Netrestejme nespravedlivě výkonné pracovníky

Plošná restrikce z krize nemusí pomoct

Velmi často management v krizové situaci sáhne po plošných opatřeních. Všem stejně…

klíčoví pracovníci, krize

Kompetenční centrum - hodnocení dovedností manažerů

AC/DC levnější než personální agentura

Hudebně znějící zkratka však znamená assessment a development centrum. V …

hodnotící centrum, dovednosti

Komunikace při nástupu nového pracovníka

Jak představit nového pracovníka

Nástup nového pracovníka je výsledkem dlouhé a nákladné práce personalistů a…

nástup zaměstnance, komunikace

jak nastavit plat spravedlivě

Jak nastavit férově plat

Vedoucí se často trápí tím, zda je plat dostatečně vysoký, zda mu odpovídá vykonaná…

plat, odměna, bonus

Příprava na krizi

Příprava personální politiky na krizi

Žádné štěstí netrvá věčně a žádný úspěch není bez omezení. Pokud dnes zažíváte…

kompenzační plán, strategie

konflikt mezi týmy

Jak řešit konflikt mezi týmy

Snažíte se být úspěšní. Zajistit pracovníkům budoucnost a jistoty. Při tom Vás brzdí…

konflikt, tým, příčina

Chyby chválení a kárání

Kdy chválení a kárání nefunguje

Denním chlebem manažera je podávat konstruktivní zpětnou vazbu. Do ní především…

manažerská zpětná vazba

Dynamická simulace

Dynamická simulace - budoucnost…

Manažeři se chtějí rozhodovat správně a rychle. Při řízení chtějí dosahovat…

školení, kapacity, plánování

Fluktuace - co dělat, aby lidé neodešli

Fluktuace nemusí být problém

Rozšiřování kapacit a s tím související nábor nového personálu patří mezi top témata…

nefinanční benefit, potřeby

Podniková psychologie

Změny vyžadují psychologii

Dnes není problém nastavit procesy, použít technologii. Problém je, jak udělat…

podniková psychologie

« předchozí 1 2 3 4 5 6 8 následující »

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Je lepší než popsat stohy dokumentace, nakreslit 1 schéma, obrázek.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Nejen ISO, AS, OHSAS, CMMI ... a další normy po nás chtějí, popsat co a jak děláme. Většina kvalitářů, manažerů jen popisují texty a ty se kupí. Je to velmi snadné napsat větu. Nejde o větu, jde o to, aby ji lidé pochopili a použili. Normy nám neříkají však jak popsat náš systém řízení. Na rovinu, doba je uspěchaná a lidí nemají čas číst stohy papírů. Informace se na ně valí ze všech stran. Na výš při dlouhém dokumentu si již nepamatují, co bylo na začátku. Obrázek nebo schéma se čte rychleji a také se lépe pamatuje. Co kdyby systém byl vytvořen jako interaktivní model schémat, obrázků a doplňujících textů? Hledejte, kdo ví jak.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace