Vlastní cestu si nacházíme, jak v profesní kariéře, tak ve vztazích, rodině i soukromých zálibách. Pod tímto názvem se také skrývá zajímavý internetový portál. Poradenský portál, který si klade za cíl pomáhat malým a středním firmám i jednotlivcům k rozvoji a jejich prosperitě.
Pod prozaickým názvem „Vlastní cesta“ se skrývá více, než kohokoli v první moment napadne. Vlastní cestu si nacházíme, jak v profesní kariéře, tak ve vztazích, rodině i soukromých zálibách. Pod tímto názvem se také skrývá zajímavý internetový portál. Poradenský portál, který si klade za cíl pomáhat malým a středním firmám i jednotlivcům k rozvoji a jejich prosperitě. Dosahovat toho chce hlavně tím, že poradci navazují na již existující cestu podnikatele, manažera, pracovníka. O hledání vlastní cesty jsme si povídali s Jiřím Střelcem.
Proč bychom si měli hledat vlastní cestu?
Především proto, že každý člověk je jiný. Vyrůstal v jiném prostředí a má většinou jiné zkušenosti. Byla by škoda ztratit unikátní přístupy, které lidé přináší do života.
V dnešní době dynamických změn, kdy stará pravidla a chování trhu přestávají platit, nelze použít universální cestu k úspěchu. Podnikatelé by vám zcela jistě potvrdili, kolik vlastních unikátních myšlenek a úsilí museli vložit, aby dosáhli úspěchu. Překonávali zkostnatělé názory a dříve fungující modely při rozhodování, marketingu, managementu, atd.
Dnes většina prognóz nevychází, například prognózy týkající se celosvětové krize, a podnikatelé musí více zapojit svůj cit, vycházející ze zkušeností v dané lokalitě, oboru, businessu. Nebylo by správné to vše zahodit a zkoušet někde jinde za jiných podmínek fungující modely. Ty nejlépe platí v dané lokalitě, s danými lidmi, a proto u nás nemusí stoprocentně fungovat. Zkušený poradce by měl navázat na úspěšnou cestu podnikatele a společně najít nový směr. Podnikatel si však potřebuje uvědomit, že je to on, kdo půjde po nové cestě a přijme ji za vlastní. To je důvod, proč by poradce neměl jen „radit – dávat rady“, ale ukazovat možné cesty spolu s jejich klady a zápory. Ta, která je podnikateli bližší, po té cestě vykročí.
Pomáháte tedy lidem najít jejich vlastní cestu. Jak to prakticky děláte?
Nejprve hledám kvalitního poradce a nejlépe takového, který se věnuje více oborům, např. systémy řízení, Public Relations a marketing. To je na českém trhu velmi obtížné. Někdy se to dá nahradit týmem poradců, to je však dražší varianta, která je pro malé firmy nebo jednotlivce nepřijatelná.
Následně je zapotřebí vytvořit důvěru. To se většinou povede po prvním úspěšně vyřešenému problému a prokázání férového a kvalitního přístupu. Poté se jedná o otevřený dialog o aktuálních problémech, vizích a představách podnikatele. Následuje hledání variant řešení, podložené odbornými metodami a výsledky z praxe. Když si podnikatel vybere, co je mu nejbližší, začíná řízená realizace. Toto je mechanika procesu hledání vlastní cesty. Vypadá velmi jednoduše.
Nabídky

Change management - filozofie řízení změn
Nabídky

Kurz pro interní firemní mentory
Kurzy, webináře

Trénink autentického projevu a neverbální komunikace
Kurzy, webináře

Zvládněte komunikaci změny jako profesionál: 4h trénink
Kurzy, webináře

Experience HUB
Nabídky

Interim management
Kurzy, webináře

Identifikace a komunikace rizik kybernetické bezpečnosti
Nabídky

Akademie Human Resources management
Kurzy, webináře

Kurz komunikace: "Uzdravte komunikaci. Uzdravíte firmu"
Ve skutečnosti je složitá a vyžaduje notnou dávku psychologie a správné komunikace. Osobně se soustředím na hledání přirozených dovedností svého klienta, v nich se schovává osobní prospěšnost, a k nim hledám vhodné varianty.
Může mít člověk jistotu, že našel tu správnou vlastní cestu?
Ano, člověk ji nejlépe pozná tak, že je spokojený a má okolo sebe lidi, jaké chtěl. Ti s ním rádi spolupracují. Je to někdy těžké rozpoznat, protože máme odlišné představy, nevíme, co chceme, a také každý den řešíme spousty stresujících problémů a k tomu narážíme na přetvářku. Ta však padá, jsou-li jasně nastavená a dodržovaná pravidla a hodnoty. Za takového stavu se pak již snadněji dosahuje i hospodářských výsledků. Ve vyspělých zemích je běžné si přizvat externího, nestranného poradce. Doufám, že v České republice poradenství získá vysoký kredit a bude součástí samozřejmostí pro řízení firem k rozvoji. K tomu jsem založil www.vlastnicesta.cz.
Rozhovor do newsletteru Public Relations agentury