Krizový plán - šablona

datum publikace 03.05.2020

Krize - šablona krozový plán

Jakmile zjistíte, že jste v krizi, je třeba ihned jednat. Znát postup a začít analyzovat důležitá opatření. Počítat potenciální příjmy, ztráty, úspory a další parametry podle typu krize, kterou řešíte. Stáhněte si šablonu Krizový plán a ta Vás povede, jak co nejrychleji udělat důležitá opatření a vyhodnotit, zda byla účinná. Navíc si můžete nastudovat znalostní linii Krizový management a získat podporu poradce, který již řešil řadu krizí.

Související články

Připravili jsme pro Vás šablonu Krizový plán. V krizi se potřebujete soustředit na analýzu stavu, opatření, která Vám opravdu pomohou a nepřemýšlet, jak co zapsat nebo zda jste nezapomněli na zásadní oblast. 

Krizový plán je připraven tak, že postupujete po jednotlivých listech a vyplňujete pro Vás důležité informace. Podle toho, do jaké krize jste se dostali a jaká jste firma, si případně snadno uděláte úpravy nebo jen doplníte důležité položky. 

Šablona obsahuje všechny základní prvky, na které se musíte v úvodní fázi krize zaměřit. Následně Vás bude provázet po celou dobu řešení krize. Najdete zde i grafy, které Vám pomohou správně se rozhodnout a nebo získáte fakta pro krizovou komunikaci vůči zaměstnancům případně i zákazníkům, dodavatelům. 

Obsah šablony

V šabloně krizového plánu najdete tyto sekce: 

  • popis krize  - doplníte, o jakou krizi se jedná, jaká znáte fakta a důkazy o existenci krize. Prosím, nepodceňujte to. Chybná informace může snadno způsobit sled negativních událostí. 
  • definování krizového týmu - doplníte si potřebné funkce a nastavíte i odpovědnosti a pravomoci krizového týmu. Ukázky jsou součástí šablony. 
  • stav týmu zasaženého krizí - každý tým ve firmě je trochu jiný. Najdete zde doporučení, na co se ptát, jaká fakta o týmu získat. Prostřednictvím odpovědí od svých vedoucích také snadno zjistíte, kdo je a kdo není způsobilý krizi řešit. Nebo komu a v čem je zapotřebí pomoci. 
  • přehled pro evidenci příjmů - spolu s těmi, kdo jsou odpovědni za příjmy (obchod, marketing, projektoví vedoucí, …), povede přehled aktuálních nebo potenciálních zakázek, či projektů. Zaměříte se na dosažitelnost zakázky a rozhodování, kam soustředit energii zaměstnanců.  Ne každá zakázka je vhodná pro realizaci zvláště v době krize. 
  • tabulku pro výběr vhodných krizových opatření - je velmi těžké se rozhodnout, která opatření a kdy použít. Jejich realizace i účinek nemusí nastat hned a někdy je zapotřebí i výdaj na to, aby se opatření dalo zrealizovat.  Uvědomte si u každého navrhovaného opatření, jaký přínos a kdy v čase může přinést. Uvidíte i zda navrhovaná opatření Vám pomohou dosáhnout krizových cílů. 
  • sledování financí - budete sledovat po jednotlivých měsících, jak účinná opatření byla a na kolik se skutečně promítla do příjmů, nákladů. Přehled zároveň slouží i jako plán, jehož hodnoty lze využít v komunikaci.
  • znalosti pracovníků - udělejte si takovou malou revizi, kdo, co umí a zda si plní své povinnosti. Snadno tak objevíte “zlaté jádro” firmy a tedy zaměstnance, kteří Vás z krize mohou dostat. 

Krizový management

Šablona Krizový plán je průvodním dokumentem ke znalostní linii Krizový management, kterou jsme připravili pro ty, kteří chtějí aktivně a dobře vyřešit firemní krizi a navíc získat následně stabilnější a zdravou firmu. Vřele doporučujeme k šabloně začít studovat danou linii. Krok za krokem se učíte poznat stav vlastní firmy, najít cestu z krize, snížit nejistotu zaměstnanců, odstranit příčiny krize a objevit cestu pro následný rozvoj firmy. Naučíte se postupy a důležitá pravidla, která Vás vyvedou z každé firemní krize. 

Navíc zde získáte i podporu autora linie, který řešil řadu krizových situací a krizovou komunikaci pro malé i velké firmy. Autor sleduje Váš postup a je kdykoli připraven odpovědět na Vaše otázky nebo Vám pomoci s Vaší konkrétní krizovou situací. Někdy je lepší se poradit a ujasnit si priority pro postup řešení krize, než se snažit sám hledat řešení. 

Pokud se chcete pustit do studia znalostní linie, zaplaťte si jen linii Krizový management. Šablona je součástí této linie. 

Sleva 25% jen pro aktivní 

Můžete získat slevu 25% na znalostní linii Krizový management. Napíšte konkrétní problém, který jste řešili nebo potřebujete řešit do našeho FORMULÁŘE NA PROBLÉMY. Formulář je na naší webové stránce Jak zvládnout krizi firmy. Stránka se věnuje představení znalostní linie a také kratičkým článkům zaměřeným na to, jak fungovat v krizi, na co si dát pozor a jaké zásady je třeba dodržet pro úspěšně vyřešení. 

 

 

 

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Nevěřte lidem, že udělali VŠE, když jste je neviděli se SOUSTŘEDIT.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Dobře vyřešit problém, znamená, se na něj plně soustředit. Zapojit všechny své schopnosti. Vybavit si znalosti, které jsme použili před lety. Vše kombinovat a najít skutečně nejlepší řešení. Dnes bohužel hodně problémů je komplexních a na řešení závisí ztráty. Každé řešení si zaslouží hluboké soustředění. Manažeři by dnes měli sledovat, jak jejich pracovníci přistupují k řešení. Pokud v jejich obličejích neuvidí plné soustředění, nemohou si být jisti, že pracovník udělal maximum. 

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace