O umění (ne)vyhazovat velké peníze

datum publikace 24.03.2007

Marketing nevyhazovat velké peníze

Malý podnikatel, živnostník, který nainvestoval do nového drahého kapacitního zařízení, který rozjíždí novou výrobu, musí uvažovat jinak než velá společnost. Rád by o svých vypečených houskách či krásných rodinných domcích dal vědět potenciálním zákazníkům, ale zadlužen si nemůže dovolit ani zaťukat na dveře velké agentury.

Související články

Rozšiřujeme prodej a servis! Už nejen spolehlivé značky Škoda a VW, od nového roku nově také XYZ!... nabízí výrazný text v záhlaví inzerátu na téměř třetině novinové strany.
Jeden z největších prodejců aut v této republice se jím patrně snažil dát ve známost rozšíření nabídky svých vozů – k osvědčeným škodovkám a volkswagenům přibral nově jednu korejskou značku. Co když však spíš někomu jakoby říkal: K dražším autům koncernu VW teď nabízíme alternativu – levnější, byť až ne tak spolehlivé vozy XYZ.

Čeština je řeč plná drobných úskalí a chytáků. Mnohdy však nejen takové drobné slovní „úlety“, ale doslova celé pojetí propagační či reklamní kampaně jakoby mířilo mimo obvod zamýšleného terče, kamsi do vzduchoprázdna. Když si luxus zdánlivě rafinované kampaně, která však je ve skutečnosti pro většinu recipientů nepochopitelná, dovolí velká společnost, je to její problém. Miliony či desítky milionů vysypané do popelnice, jejíž víko s úsměvem nadzvedávají kreativci reklamních agentur, se ve velkých obratech silných firem umažou jako nezbytná daň hledání nových nápadů.

Jinak však musí počítat malý podnikatel, živnostník, který nainvestoval do nového drahého kapacitního zařízení, který rozjíždí novou výrobu. Rád by o svých vypečených houskách či krásných rodinných domcích dal vědět, ale zadlužen si nemůže dovolit ani zaťukat na dveře velké agentury. Tuší předem, nač by mu už jen to zaťukání vyšlo…

A přece není jeho situace bezvýchodná. Média, kam by náš živnostník rád zasel semínko povědomí o sobě, resp. o své nabídce, skýtají svým způsobem netušený prostor a možnosti. Velké reklamní agentury preferují formu drahé inzerce. Logicky – z její provize žijí. Jsou však ale i jiné cesty, jak lze levněji do médií proniknout. Jen vědět co, kdy, kam, kudy a jak v tom správném médiu umístit. Cestou pro malé podnikatele a živnostníky mohou být poradci, kteří se v tomto oboru roky pohybují a hledají optimální vlastní cestupro svého klienta. Třeba právě v sekci Marketing naleznete toho, který bude vyhovovat právě Vám.

Miroslav Hájek

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Většina firem má skvělého pracovníka pana ONO. Málo kdo ho dokáže skutečně najít.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Nejlepší jsou na poradách a v řešitelských týmech vyjádření typu – „Měli bychom udělat...“, „Udělejte to nějak...“, „Mělo by se....“, „Však On to někdo udělá...“. Všechny tyto věty vlastně zadávají práci panu ONO. Když se však hledá splnění úkolů, výsledky není možné najít pana ONO. Prostě neexistuje. Každý si myslel, že pan ONO je někdo jiný než on sám.

Zadáváte-li jakýkoliv úkol, vždy je třeba jasně se dohodnout s konkrétním řešitelem. Osobou odpovědnou za vyřešení úkolu. To ještě nestačí, je třeba přidat i termín do kdy úkol potřebuje mít firma splněn, jaký má být konkrétní výstup.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace