O umění (ne)vyhazovat velké peníze

datum publikace 24.03.2007

Marketing nevyhazovat velké peníze

Malý podnikatel, živnostník, který nainvestoval do nového drahého kapacitního zařízení, který rozjíždí novou výrobu, musí uvažovat jinak než velá společnost. Rád by o svých vypečených houskách či krásných rodinných domcích dal vědět potenciálním zákazníkům, ale zadlužen si nemůže dovolit ani zaťukat na dveře velké agentury.

Související články

Rozšiřujeme prodej a servis! Už nejen spolehlivé značky Škoda a VW, od nového roku nově také XYZ!... nabízí výrazný text v záhlaví inzerátu na téměř třetině novinové strany.
Jeden z největších prodejců aut v této republice se jím patrně snažil dát ve známost rozšíření nabídky svých vozů – k osvědčeným škodovkám a volkswagenům přibral nově jednu korejskou značku. Co když však spíš někomu jakoby říkal: K dražším autům koncernu VW teď nabízíme alternativu – levnější, byť až ne tak spolehlivé vozy XYZ.

Čeština je řeč plná drobných úskalí a chytáků. Mnohdy však nejen takové drobné slovní „úlety“, ale doslova celé pojetí propagační či reklamní kampaně jakoby mířilo mimo obvod zamýšleného terče, kamsi do vzduchoprázdna. Když si luxus zdánlivě rafinované kampaně, která však je ve skutečnosti pro většinu recipientů nepochopitelná, dovolí velká společnost, je to její problém. Miliony či desítky milionů vysypané do popelnice, jejíž víko s úsměvem nadzvedávají kreativci reklamních agentur, se ve velkých obratech silných firem umažou jako nezbytná daň hledání nových nápadů.

Jinak však musí počítat malý podnikatel, živnostník, který nainvestoval do nového drahého kapacitního zařízení, který rozjíždí novou výrobu. Rád by o svých vypečených houskách či krásných rodinných domcích dal vědět, ale zadlužen si nemůže dovolit ani zaťukat na dveře velké agentury. Tuší předem, nač by mu už jen to zaťukání vyšlo…

A přece není jeho situace bezvýchodná. Média, kam by náš živnostník rád zasel semínko povědomí o sobě, resp. o své nabídce, skýtají svým způsobem netušený prostor a možnosti. Velké reklamní agentury preferují formu drahé inzerce. Logicky – z její provize žijí. Jsou však ale i jiné cesty, jak lze levněji do médií proniknout. Jen vědět co, kdy, kam, kudy a jak v tom správném médiu umístit. Cestou pro malé podnikatele a živnostníky mohou být poradci, kteří se v tomto oboru roky pohybují a hledají optimální vlastní cestupro svého klienta. Třeba právě v sekci Marketing naleznete toho, který bude vyhovovat právě Vám.

Miroslav Hájek

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Nejrozšířenější, nejjednodušší postup jak efektivně rozjet podnikání je ISO, jen málokdo to pochopil.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Každé podnikání (i výroba piva) začíná tím, že si odpovím na následující otázky – kdo potřebuje pivo? Kolik ho bude potřebovat? Za kolik jej mohu prodávat? Apod. Prostě napřed uděláte rozbor potřeb, zákazníků – marketingový průzkum, finanční kalkulace. Stanovíte si konkrétní vizi, strategii, cíle. Vše připravujete sami, je to přeci Vaše myšlenka, Vaše podnikání, prostě se angažujete.

Když vše dává smysl a je to reálné, začnete definovat, co musíte všechno a jak udělat – no prostě definujete procesy. K nim pak přidáte zdroje (lidské a materiální), vybavení, informace, apod. Pokud jsou pořád rizika menší než možnost být přínosný pro zákazníka. Můžete podnikání rozjet. Oslovíte zákazníky, dodavatele, uzavřete smlouvy, začnete vyrábět a dodávat. Určitě na poprvé nebudete skvělí, ale vyděláte první peníze, dostanete nové nápady a začnete zlepšovat, co již máte. Když si ty nejdůležitější myšlenky, postupy, výsledky zapíšete, máte firmu připravenou podle ISO 9001. 

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace