Vejde ten, koho vidíme

datum publikace 01.10.2011

Vejde ten, koho vidíme I

"Když jste se někdy díval někomu do očí, jako já jsem se kdysi díval do jedněch očí, nenapadlo vás, že stojíte jako žebrák přede dveřmi, kterými nikdy nevstoupíte dovnitř? Ten, kdo vejde, nebudete nikdy vy, ale ten koho ve vás vidí ten druhý"

Související články

Každý z nás jdeme vlastní cestou. Jednou jsem četla knihu o ženě, kterou oslovil spisovatel, aby mu vyprávěla svůj příběh, on by jej sepsal a ona se tak podělila o svou zkušenost s ostatními lidmi. Řekla mu, že nemá cenu vyprávět někomu svůj příběh, protože: „Má cesta, není vaše cesta.“

Pochopila jsem v naprosto novém světle, jak důležité a osobní jsou naše životy a rozhodnutí, jak „naše“ je naše odpovědnost a že jakékoliv učení a kterýkoliv příběh je jen filmem, který můžeme shlédnout, přijmout či odmítnout ale zvednout se a žít, nám nepomůže.

Těšila jsem se stejně, jako ten spisovatel, že ženu přemluví, přesto, že knihu jsem držela v ruce, protože sám její název sliboval tajemné učení moudrosti. Přemluvil, no ano. Byla to tlustá kniha. Moc hezká. Doslova a do písmene jsem prošla s tou ženou její zasvěcení.

Na konci zbyl dojem a ještě jsem o tom několikrát někomu vyprávěla. Několik let už je zavřená v mé knihovně a já jsem ještě stále tatáž. Protože každý z nás jdeme vlastní cestou.
A až potkáte učitele, který přichází, když je žák připraven, stejně vstoupí jen ten, koho v něm uvidíte. Je to vaše cesta.

Jitka Čeňková

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Nejrozšířenější, nejjednodušší postup jak efektivně rozjet podnikání je ISO, jen málokdo to pochopil.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Každé podnikání (i výroba piva) začíná tím, že si odpovím na následující otázky – kdo potřebuje pivo? Kolik ho bude potřebovat? Za kolik jej mohu prodávat? Apod. Prostě napřed uděláte rozbor potřeb, zákazníků – marketingový průzkum, finanční kalkulace. Stanovíte si konkrétní vizi, strategii, cíle. Vše připravujete sami, je to přeci Vaše myšlenka, Vaše podnikání, prostě se angažujete.

Když vše dává smysl a je to reálné, začnete definovat, co musíte všechno a jak udělat – no prostě definujete procesy. K nim pak přidáte zdroje (lidské a materiální), vybavení, informace, apod. Pokud jsou pořád rizika menší než možnost být přínosný pro zákazníka. Můžete podnikání rozjet. Oslovíte zákazníky, dodavatele, uzavřete smlouvy, začnete vyrábět a dodávat. Určitě na poprvé nebudete skvělí, ale vyděláte první peníze, dostanete nové nápady a začnete zlepšovat, co již máte. Když si ty nejdůležitější myšlenky, postupy, výsledky zapíšete, máte firmu připravenou podle ISO 9001. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace