Ekonomika jakosti / kvality

datum publikace 23.04.2012

Stromový diagram zlepšování ekonomiky jakosti dle ISO 10014

Ekonomika jakosti je metodika zaměřená na to, jak organizace mohou zvyšovat spokojenost zákazníka a současně snižovat náklady. Metodika je podpořená mezinárodní normou ISO/TR 10014 Směrnice pro management jakosti. Vede management k dosažení podnikatelského záměru při neustálém zlepšování výkonnosti.

Související články

Metodika ekonomiky jakosti je zaměřená jak při naplňování podnikatelského záměru najít vhodný způsob řízení nákladů. Klade veliký důraz na: 

  • spokojenost - věrnost zákazníka
  • důvěru ve firmu
  • dobré jméno produktu 
  • image firmy

Základní systém managementu kvality rozšiřuje o ekonomické cíle. Cíle krátkodobé i dlouhodobé a samozřejmě jejich naplňování a průběžné vyhodnocování. 

Součástí metodiky naleznete: 

  • provedení analýzy nákladů
  • náklady na shodu a na neshodu
  • definování přínosů pro zákazníka
  • faktory způsobující spokojenost, potěšení
  • kritické finanční dopady
  • identifikování příležitostí
  • přezkoumání vedením
  • silná orientace na výkonnost
  • monitorování nákladů
  • apod.

 

 

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Mikrořízení je úspěšným zabijákem výkonnosti mnoha malých a středních firem.“ více >>

Martina Václavíková

Občas někde něco nefunguje a my máme tendence vyhrnout si rukávy a udělat to, na co naši zaměstnanci "nestačí". A mikrořízení je na světě. Pokud se tomuto chce manažer vyhnout, musí vědět on i jeho lidé, co má být výsledkem, ten naplánovat, průběžně vyhodnocovat a nakonec ho dosáhnout. Tzn., musí vědět, jak strategii podniku převés do každodenní praxe a práce svých lidí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace