Ekonomika jakosti / kvality

datum publikace 23.04.2012

Stromový diagram zlepšování ekonomiky jakosti dle ISO 10014

Ekonomika jakosti je metodika zaměřená na to, jak organizace mohou zvyšovat spokojenost zákazníka a současně snižovat náklady. Metodika je podpořená mezinárodní normou ISO/TR 10014 Směrnice pro management jakosti. Vede management k dosažení podnikatelského záměru při neustálém zlepšování výkonnosti.

Související články

Metodika ekonomiky jakosti je zaměřená jak při naplňování podnikatelského záměru najít vhodný způsob řízení nákladů. Klade veliký důraz na: 

  • spokojenost - věrnost zákazníka
  • důvěru ve firmu
  • dobré jméno produktu 
  • image firmy

Základní systém managementu kvality rozšiřuje o ekonomické cíle. Cíle krátkodobé i dlouhodobé a samozřejmě jejich naplňování a průběžné vyhodnocování. 

Součástí metodiky naleznete: 

  • provedení analýzy nákladů
  • náklady na shodu a na neshodu
  • definování přínosů pro zákazníka
  • faktory způsobující spokojenost, potěšení
  • kritické finanční dopady
  • identifikování příležitostí
  • přezkoumání vedením
  • silná orientace na výkonnost
  • monitorování nákladů
  • apod.

 

 

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Účinné změny začínají u Vás“ více >>

Martina Václavíková

Moje babička říkávala: Ryba smrdí od hlavy. A když se dědovi něco nelíbilo, říkal, že dotyčný: Káže vodu a pije víno. I když se nám takové výroky nemusí líbit, je v nich lidová moudrost, která dokáže změnit svět nejen vaši firmu. Lidé v organizaci mají vzácnou schopnost, přizpůsobit se prostředí, které pro ně manažeří vytvářejí. Chcete-li účinné změny, které budou navíc rychlé a levné, začněte se ptát, jak k danému problému sami jako manažeři příspíváte. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace