Kaizen

datum publikace 23.04.2012

Metoda kaizen

Kaizen je metoda postupného a soustavného zlepšování se zaměřením na kvalitu produktu. Vznikla v Japonsku a je hodně orientovaná na výrobní, strojírenské firmy. Její principy lze dobře využít i jinde. Sdružuje samozřejmě více metod běžně používaných v kvalitě.

Související články

Kaizen je metodou využívající postupné (malé) kroky ke zlepšení. Nejedná se o velké zlepšovací skoky jako je například inovace. Hlavní princip kaizen jsou: 

  • vše se dá zlepšit
  • vše se mění
  • zlepšování je otevřené pro každého

Základem kaizen je např. metoda PDCA

 

Obor

Myšlenky poradce

„Nežijeme-li tady a teď (v přítomnosti), nemáme budoucnost.“ více >>

Ivona Machová

Díky negativním zkušenostem upínáme pozornost do minulosti, až ze 40%. Tyto obavy způsobují naši nedůvěru v budoucnost. Všechny staré nebo budoucí myšlenky nás svazují a nejsme schopni prožít přítomnost. Řešení je prosté, žijme přítomností pro budoucnost. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace