Kaizen

datum publikace 23.04.2012

Metoda kaizen

Kaizen je metoda postupného a soustavného zlepšování se zaměřením na kvalitu produktu. Vznikla v Japonsku a je hodně orientovaná na výrobní, strojírenské firmy. Její principy lze dobře využít i jinde. Sdružuje samozřejmě více metod běžně používaných v kvalitě.

Související články

Kaizen je metodou využívající postupné (malé) kroky ke zlepšení. Nejedná se o velké zlepšovací skoky jako je například inovace. Hlavní princip kaizen jsou: 

  • vše se dá zlepšit
  • vše se mění
  • zlepšování je otevřené pro každého

Základem kaizen je např. metoda PDCA

 

Obor

Myšlenky poradce

„Většina firem má skvělého pracovníka pana ONO. Málo kdo ho dokáže skutečně najít.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Nejlepší jsou na poradách a v řešitelských týmech vyjádření typu – „Měli bychom udělat...“, „Udělejte to nějak...“, „Mělo by se....“, „Však On to někdo udělá...“. Všechny tyto věty vlastně zadávají práci panu ONO. Když se však hledá splnění úkolů, výsledky není možné najít pana ONO. Prostě neexistuje. Každý si myslel, že pan ONO je někdo jiný než on sám.

Zadáváte-li jakýkoliv úkol, vždy je třeba jasně se dohodnout s konkrétním řešitelem. Osobou odpovědnou za vyřešení úkolu. To ještě nestačí, je třeba přidat i termín do kdy úkol potřebuje mít firma splněn, jaký má být konkrétní výstup.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace