Komunikace Face to Face

datum publikace 23.06.2012

Komunikace s jednotlivcem (nazývaná Face to Face) je komunikací tváří v tvář s druhou osobou. Smyslem je najít společné porozumění, pochopení, dohodu, spolupráci nebo jen vhodné odborné řešení. Dosáhnout takového výsledku efektivně, znamená správně využívat verbální i neverbální komunikaci.

Komunikace je nám od narození známá. Všichni jsme se učili komunikovat a komunikaci používáme každý den. To však neznamená, že víme jak přesně funguje a jaké techniky máme použít, abychom dosáhli správného výsledku u ostatních lidí. Nejde jen o pouhé sdělení informací. Komunikace je převíženě prostředek k následné aktivitě (byť jen vyvolání zájmu).

Komunikaci musí především skvěle zvládat manažeři, vedoucí pracovníci, team leadeři, ..., protože výsledky jejcih práce nejsou dané co konkrétně sami odpracují, ale co udělají jejich pracovníci, členové týmu. Tedy důležité je pochopit správně druhého člověka: 

  • postoje
  • motivy
  • názory
  • znalosti
  • zájmy
  • ..

Pak teprve můžete najít způsob dosažení porozumění - pochopení - dohody - spolupráce. To však ještě nestačí. K efektivní komunikaci je třeba mít základní znalosti s jejich správným použitím, vzláště: 

Upozorňujeme, že efektivní komunikaci je třeba trénovat. My sami se totiž vnímáme jinak, než nás vnímají ostatní. 

Příležitosti komunikace Face to Face

Velmi často se taková komunikace děje: 

  • individuálním pohovoru šéfa a pracovníka
  • hledání řešení s odborníkem, specialistou
  • personálním pohovoru
  • auditu - auditor a auditovaný
  • jednání se: 
    • zákazníkem
    • dodavatelem
    • obchodním partnerem
    • novinářem
    • ...
  • neformální komunikace s kolegou
  • apod.

Další náročnější komunikace jsou - vyjednávání, komunikace konfliktu, komunikace s týmem (Face to Team), komunikace s veřejností (Face to Public), komunikace interní, komunikace externí, komunikace krizová, ...

Jiří Střelec

Obor

Myšlenky poradce

„Mikrořízení je úspěšným zabijákem výkonnosti mnoha malých a středních firem.“ více >>

Martina Václavíková

Občas někde něco nefunguje a my máme tendence vyhrnout si rukávy a udělat to, na co naši zaměstnanci "nestačí". A mikrořízení je na světě. Pokud se tomuto chce manažer vyhnout, musí vědět on i jeho lidé, co má být výsledkem, ten naplánovat, průběžně vyhodnocovat a nakonec ho dosáhnout. Tzn., musí vědět, jak strategii podniku převés do každodenní praxe a práce svých lidí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace