Komunikace Face to Team

datum publikace 23.04.2012

Komunikace s týmem a v týmu - efektivní komunikace - Face to Team

Komunikace Face to Team je specifická komunikace, zaměřená na to, jak efektivně komunikovat v týmu a s týmem jako celkem. Jedná se o náročnější komunikaci než je komunikace Face to Face (komunikace s jednotlivcem). Komunikující si musí uvědomovat potřeby, chování, názory, vztahy, ... , které v týmu panují a podle toho volil správné komunikační nástroje a dovednosti.

Související články

Komunikace s týmem je mnohem názoročnější než komunikace s jednotlivcem. U jednotlivce můžete znát přesnější potřeby a zájmy jednotlivce. Tým se skládá se skupiny jednotlivců (řekli byste již od 2 pracovníků), počítejmě min od 5 lidí a více. Samozřejmě způsob komunikace bude odlišný v týmu u 10 lidí než u 100. 

V komunikaci s týmem významně roste podíl pravidel daných sociální skupinou. Tým je sociální skupina! Fungují zde i nepsaná pravidla, která si mnohdy neuvědomují sami členové týmu. Manažerům vřele doporučujeme zajímat se o soiologii, předejdou tak zbytečných konfliktním situacím. 

Komunikace Face to Team

Pravidla daná verbální a neverbální komunikací, zde zůstavají platná. Navíc mluvčí musí zvládat i prezentační dovednosti, protože bude vystupovat před více lidmi. V komunikaci s týmem je třeba se soustředit na: 

  • cílová skupina a její charakteristika 
  • aktuální potřeby týmu
  • vztahy v týmu 
  • poslání a cíle skupiny
  • uznávané hodnoty
  • historický výjov týmu
  • odbornost a znalosti týmu
  • ...

Formy komunikace v týmu 

S komunikací s týmem se potkáváme velmi často nejen v pracovním, ale i soukromem prostředí. Nejčastější formy komunikace s týmem je: 

  • porada
  • workshop
  • seminář
  • kurz
  • školení
  • town meeting
  • panel
  • konference
  • diskusní fórum
  • ..

Další rozlišované komunikace jsou - vyjednávání, komunikace konfliktu, komunikace s týmem (Face to Face)komunikace s veřejností (Face to Public)komunikace interníkomunikace externíkomunikace krizová, ...

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Změnit zaběhlé rutinní činnosti chce trpělivost. “ více >>

Yveta Sommerová Yveta Sommerová

Vždyť to tak funguje 10 let, proč bychom to měli měnit? Stálí zaměstnanci znají historii společnosti, mají bohaté zkušenosti, praxi, ale často se brání zavedení změn.  Pokud chcete zavést nový produkt, pak je dobré ošetřit všechny informační kanály, kterými se produkt dostává k zákazníkovi. Věnujte dostatečný čas svým zaměstnancům, aby produkt poznali, pochopili a přijali.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace