Krizová komunikace

datum publikace 23.04.2012

Krizová komunikace - jsou specializované aktivity z oblasti Public relation a managementu zaměřené na udržení dobrého (pozitivního) povědomí firmy v krizových situacích do kterých se firma dostane. Základem je krizovým situacím předcházet, proto krizová komunikace se připravuje v období rozmachu a úspěchu. 

Související články

Hlavní cíle krizové komunikace

  • předcházet krizovým situacím - prevence
  • rychlé a beznásledkové vyřešení krizové situace
  • minimální finanční ztráty
  • zamezení odchodu kvalitních pracovníků, partnerů, dodavatelů ...
  • udržení dobrého jména, image firmy
  • minimální negativní výstupy (články, blogy, ...)
  • ...

Krizová komunikace je dobře promyšlený proces, který by měl mít preventivně zpracovaný management. Do přípravy krizové komunikace patří: 

  • identifikace krizových situací
  • proces krizové komunikace
  • strategie řešení krizových situací
  • tvorba krizových scénářů
  • definování vhodných komunikačních postojů
  • zpracování význmaných informačních toků
  • definování spřátelených partnerů 
  • vhodná média a jejich postoje
  • tvorba a podpora pozitivného image
  • ...

Každá větší firma by na dnešním dynamickém trhu, kde se konkurence snaží získat jakoukoliv výhodu by měla mí zpracovanou krizovou komunikaci jako součást krizového managementu. 

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„První nadšení z myšlenky, by nemělo přehlušit chytrost realizace.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Je dobré, že nás zaujme myšlenka. Je dobře, že se hned pustíme do její realizace. Správná realizace však vyžaduje najít nejlepší cestu pro její život. Nadšení by nemělo utlumit přípravu a způsoby její realizace.  

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace