Krizová komunikace - jsou specializované aktivity z oblasti Public relation a managementu zaměřené na udržení dobrého (pozitivního) povědomí firmy v krizových situacích do kterých se firma dostane. Základem je krizovým situacím předcházet, proto krizová komunikace se připravuje v období rozmachu a úspěchu. 

Hlavní cíle krizové komunikace

  • předcházet krizovým situacím - prevence
  • rychlé a beznásledkové vyřešení krizové situace
  • minimální finanční ztráty
  • zamezení odchodu kvalitních pracovníků, partnerů, dodavatelů ...
  • udržení dobrého jména, image firmy
  • minimální negativní výstupy (články, blogy, ...)
  • ...

Krizová komunikace je dobře promyšlený proces, který by měl mít preventivně zpracovaný management. Do přípravy krizové komunikace patří: 

  • identifikace krizových situací
  • proces krizové komunikace
  • strategie řešení krizových situací
  • tvorba krizových scénářů
  • definování vhodných komunikačních postojů
  • zpracování význmaných informačních toků
  • definování spřátelených partnerů 
  • vhodná média a jejich postoje
  • tvorba a podpora pozitivného image
  • ...

Každá větší firma by na dnešním dynamickém trhu, kde se konkurence snaží získat jakoukoliv výhodu by měla mí zpracovanou krizovou komunikaci jako součást krizového managementu.