Krizová komunikace - jsou specializované aktivity z oblasti Public relation a managementu zaměřené na udržení dobrého (pozitivního) povědomí firmy v krizových situacích do kterých se firma dostane. Základem je krizovým situacím předcházet, proto krizová komunikace se připravuje v období rozmachu a úspěchu.
Hlavní cíle krizové komunikace
- předcházet krizovým situacím - prevence
- rychlé a beznásledkové vyřešení krizové situace
- minimální finanční ztráty
- zamezení odchodu kvalitních pracovníků, partnerů, dodavatelů ...
- udržení dobrého jména, image firmy
- minimální negativní výstupy (články, blogy, ...)
- ...
Krizová komunikace je dobře promyšlený proces, který by měl mít preventivně zpracovaný management. Do přípravy krizové komunikace patří:
- identifikace krizových situací
- proces krizové komunikace
- strategie řešení krizových situací
- tvorba krizových scénářů
- definování vhodných komunikačních postojů
- zpracování význmaných informačních toků
- definování spřátelených partnerů
- vhodná média a jejich postoje
- tvorba a podpora pozitivného image
- ...
Každá větší firma by na dnešním dynamickém trhu, kde se konkurence snaží získat jakoukoliv výhodu by měla mí zpracovanou krizovou komunikaci jako součást krizového managementu.