Počet zakázek klesl o 50%. Zákazníci zpožďují platby. Dodavatele vyžadují až 100% zálohy na materiál apod. Nálada pracovníků klesá a všichni vidí neutěšený stav. V takovém firemním klima se špatně motivuje k požadovaným výkonům. Manažeři a vedoucí se ptají - Co máme říci lidem? Tato otázka svědčí o tom, že firma nedostatečně komunikuje uvnitř firmy a nebo vůbec se nezamyslela nad procesem interní komunikace.

Počet zakázek klesl o 50%. Zákazníci zpožďují platby. Dodavatelé vyžadují až 100% zálohy na materiál apod. Nálada pracovníků klesá a všichni vidí neutěšený stav. V takovém firemním klima se špatně motivuje k požadovaným výkonům. Manažeři a vedoucí se ptají - Co máme říci lidem? Tato otázka svědčí o tom, že firma nedostatečně komunikuje uvnitř firmy anebo vůbec se nezamyslela nad procesem interní komunikace.

Co a kdy komunikovat

Vše by mělo fungovat tak, že vedoucí včas ví jaké informace má sdělit při prvním poklesu objednávek. Takové situace se většinou objevují v malých firmách, kde u jednoho pracovníka (většinou ještě u majitele) se kumuluje více funkcí. Běžně si tito lidé kladou otázky CO, JAK a KDY komunikovat např. v těchto situacích:

  • odchod klíčového pracovníka
  • pokles výroby
  • ukončení smlouvy největšího klienta
  • úraz na pracovišti
  • šikana na pracovišti
  • haraschment
  • apod.

Samozřejmě nemůže zůstat jen u sdělení. Je třeba udělat následné akce, aby se eliminovaly potenciální škody. K tomu všemu slouží jasně definovaný proces interní komunikace. Vyžaduje jej i norma ISO 9001. Ta však jen říká:
"Vrcholové vedení musí zajistit vytváření příslušných komunikačních cest v rámci organizace a fungování komunikace týkající se efektivnosti systému managementu kvality."

Norma Vám vůbec neřekne JAK. Navýš procesy ve firmě zavádí pracovníci orientovaní na kvalitu (produktů, systému apod.). Nejsou to tedy pracovníci s komunikačním tréninkem a neví jak správně komunikovat a samozřejmě jak správně nastavit proces interní komunikace.
Naopak firma, která trénuje na komunikaci neumí modelovat procesy a systémy. Ideální by byl poradce kvalitář s praxí v komunikaci a Public Relations. Takového poradce máme, a proto Vám nabízíme vypracování procesu interní a případně krizové komunikace.

Nabídka na zpracování procesu interní komunikace

Zpracujeme Vám proces interní komunikace v souladu s Vašim systémem řízení. Nastavíme Vám nezbytné prvky a způsoby interní komunikace. Vše připravujeme s ohledem na povahu a zvyklosti Vaší firmy. Návrhy jsou přizpůsobeny dle stylu řízení a potřebám oboru podnikání. Poradce Vám rozvněž vysvětlí všechny aspekty interní komunikace a sdělí své zkušenosti.

Průběh realizace přípravy procesu:
Příprava procesu proběhne na společném jednání se zástupcem zákazníka (doporučujeme účast majitele, ředitele, případně celého vrcholového managementu). Společně bude připraven:

  • popis aktuálního stavu firmy z hlediska interní komunikace
  • průběhu procesu - flowchart - v grafické podobě s využitím MS Visio viz. např. ISO moderně
  • popis hlavních pravidel komunikace
  • návrh vhodných komunikačních nástrojů
  • doporučení poradce
  • apod.

Všechny aktivity jsou realizovány v souladu s aktuálními požadavky zákazníka. Popis procesu interní komunikace bude předán ve formátech - vsd, jpg, html, doc.

Předpokládaná doba realizace procesu:
Malá firma (cca 10 - 30 pracovníků) - 2-4 hod
Střední až velká firmy (cca 30 - 1000 pracovníků) - 5-10hod

Přínosy procesu interní komunikace

  • Jasné a přehledné grafické znázornění procesu interní komunikace
  • Vyjasnění odpovědností za komunikaci
  • Nastavení nezbytných informačních toků
  • Výběr vhodných komunikačních nástrojů
  • Získání základních znalostí interní komunikace
  • Pravidla interní komunikace
  • Pracovníci získají odborný pohled a nové zkušenosti od poradce (praktický trénink/školení)

Rozpočet

Cena za zpracování procesu interní komunikace se pohybuje:

  • od 5.000 Kč pro malé firmy (cca 10 - 30 pracovníků)
  • od 10.000 Kč pro střední a velké firmy (cca 30 - 1000 pracovníků)

Cena je závislá na rozsahu a složitosti firmy, počtu procesů a potřeb zákazníka.

Máte-li zájem o "Zpracování procesu interní komunikace", kontaktujte poradce Jiřího Střelce