ISO 10014 Ekonomika kvality

datum publikace 23.04.2012

Ekonomika systému managementu kvality ISO 10014

ČSN ISO 10014: Management kvality - Směrnice pro dosahování finančních a ekonomických přínosů

Související články

Datum vydání – březen 2007

Účinnost normy – 1. duben 2007

Norma popisuje návod a metodiku jak zvýšit spokojenost zákazníka, snížit náklady a získat tak vyšší benefity (přínosy) pro firmu. Norma se opírá o základy systému managementu kvality dle ISO 9001. Zároveň doplňuje normu ISO 9004. Zaměřuje se na vrcholový (TOP) management.

Norma vysvětluje, že systém managementu kvality ovlivňuje ekonomickou výkonnost firmy a to krátkodobě i dlouhodobě. Management by se neměl orientovat jen na krátkodobé snížení nákladů, protože to co vypadá jako krátkodobé výhodné snížení může mít dlouhodobé negativní vlivy na:

  • věrnost zákazníka
  • dobré jméno výrobků
  • důvěru uživatele.

Představuje příklady dosažitelných přínosů, identifikuje manažerské metody a nástroje, které jsou vhodné pro dosažení uváděných benefitů.

ISO 10014: 2006 se skládá z pokynů a doporučení a není určena pro certifikaci, regulační nebo smluvní účely.

Norma obsahuje:

  1. Předmět technické zprávy
  2. Normativní odkazy
  3. Definice
  4. Prvotní záměr organizace
  5. Management ekonomiky jakosti
  6. Identifikování / přezkoumání procesů
  7. Hledisko organizace
  8. Hlediska zákazníků
  9. Management procesů zlepšování

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace