ISO 10015 Výcvik pracovníků

datum publikace 23.04.2012

ISO 10015 Výcvik pracovníků - zlepšování jakosti výcvikem - schéma z normy

ČSN ISO 10015: Management jakosti - Směrnice pro výcvik

Související články

Datum vydání – leden 2001

Účinnost normy – 1. února 2014

Součástí každého systému řízení je práce s lidskými zdroji jejich vzdělání a výcvik. Výcvik je nedílnou součástí neustálého zlepšování. Norma poskytuje návod, který firmám může pomoci:

  • identifikovat potřeby výcviku
  • analyzovat potřeby
  • navrhovat
  • plánovat
  • poskytovat výcvik
  • vyhodnotit závěry
  • monitorovat
  • zlepšovat procesy výcviku

To vše, aby firma mohla dosáhnout stanovených cílů. Norma má napomoci firmám, aby se jejich výcvik stal efektivnější a účinnější investicí. Norma platí pro všechny typy organizací, není však určena k použití ve smlouvách, předpisech ani pro účely certifikace.

Obsah normy:

  1. Předmět normy
  2. Normativní odkazy
  3. Termíny a definice
  4. Směrnice pro výcvik
  5. Monitorování a zlepšování procesu výcviku

Diskuze k článku

Obor

Myšlenky poradce

„Posláním poradce je najít vhodné cesty řešení problémů jeho klientů a vytvářet systémy, které jsou pro lidi. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Je-li Vašim zájmem, aby člověk, pracovník, manažer byl sám schopen se rozvíjet, není vhodné mu "radit", ale ukázat možné cesty. Člověk si pak sám zvolí cestu, která je blízká jeho srdci. Cestu, která je blízká jeho schopnostem a má chuť se po ní vydat. Na poradci Vlastní cesty je hledat a ukazovat takové cesty, které lidem pomohou vyřešit jejich problémy. 
Cesty vždy vyžadují nějaký systém. Ať už je to systém pro osobní užití (v soukromém životě, rodině) nebo ve firmě. Všechny tyto systémy by měly být jednoduché, použitelné, .. no prostě pro lidi.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace