Vedení zaměstnanců je komplexní manažerská práce

datum publikace 16.02.2020

Vedení lidí z pohledu HR a managementu

Dne 13. února 2020 ve spolupráci s časopisem Development news představil poradce a lektor Jiří Střelec hlavní aspekty vedení zaměstnanců z pohledu manažera. Zaměřil se na komplexní cestu od rozhodnutí přijmout pracovníka až po jeho rozvoj a rozvoj firmy. Účastníci byli skvělí a rozpoutala se řada diskusí právě na kritické body, kde manažeři dělají nejčastější chyby nebo kde pracovníci snižují kvalitu práce. 

Vedení zaměstnanců je komplexní manažerská práce

Diskusního panelu se účastnili hosté z naprosto odlišných oborů a úrovní řízení. Všichni ale řeší velmi obdobné problémy. První diskuse se rozpoutala na téma "Jak při výběru pracovníka odhalit jeho přirozené schopnosti". Lektor předvedl i ukázky, jak poodhalovat hodnoty pracovníka a jeho motivy při přijetí na konkrétní pracovní pozici. Zaměřil se také na chyby, které dělají manažeři, když se rozhodují, zda potřebují dalšího pracovníka nebo ne. 

Další témata se věnovala i komunikaci a motivaci, která prochází každodenními aktivitami pří práci manažera s týmem. Byly diskutovány i způsoby na zvýšení angažovanosti pracovníků do konkrétně zadané práce. Závěrem lektor zhodnotil, že manažerem se může nazývat ten, kdo má znalosti vedení lidí od:

  • strategie potřeby nových kompetencí, kapacity ...
  • nábor vhodného pracovníka na pracovní pozici 
  • správné nastavení platu a odměňování
  • zapracování 
  • uvedení do týmu 
  • ..... 
  • správného zadávání práce
  • poskytování zpětné vazby 
  • .... až po rozvoj pracovníka samotného, jeho týmu a firmy

Znalost je prvním krokem. Druhým je schopnost správně uplatnit znalosti v praxi v kontextu firmy. 

Partner diskusního panelu byl Development news

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Poctivý poradce účtuje jen skutečnou práci.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hodně podnikatelů zažilo spolupráci s poradci, kdy poradce "zapíná stopky" od pozdravu "Dobrý den,..". Do faktury zahruje i společenskou diskusi o tom, jak se firmě daří nebo i přestávky. Poctivý poradce vykazuje jen dobu, kdy využíval své odbornosti ve prospěch zákazníka. Jde o dobu, kdy analyzuje, hledá řešení, lektoruje, trénuje apod.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace