Vedení zaměstnanců je komplexní manažerská práce

datum publikace 16.02.2020

Vedení lidí z pohledu HR a managementu

Dne 13. února 2020 ve spolupráci s časopisem Development news představil poradce a lektor Jiří Střelec hlavní aspekty vedení zaměstnanců z pohledu manažera. Zaměřil se na komplexní cestu od rozhodnutí přijmout pracovníka až po jeho rozvoj a rozvoj firmy. Účastníci byli skvělí a rozpoutala se řada diskusí právě na kritické body, kde manažeři dělají nejčastější chyby nebo kde pracovníci snižují kvalitu práce. 

Vedení zaměstnanců je komplexní manažerská práce

Diskusního panelu se účastnili hosté z naprosto odlišných oborů a úrovní řízení. Všichni ale řeší velmi obdobné problémy. První diskuse se rozpoutala na téma "Jak při výběru pracovníka odhalit jeho přirozené schopnosti". Lektor předvedl i ukázky, jak poodhalovat hodnoty pracovníka a jeho motivy při přijetí na konkrétní pracovní pozici. Zaměřil se také na chyby, které dělají manažeři, když se rozhodují, zda potřebují dalšího pracovníka nebo ne. 

Další témata se věnovala i komunikaci a motivaci, která prochází každodenními aktivitami pří práci manažera s týmem. Byly diskutovány i způsoby na zvýšení angažovanosti pracovníků do konkrétně zadané práce. Závěrem lektor zhodnotil, že manažerem se může nazývat ten, kdo má znalosti vedení lidí od:

  • strategie potřeby nových kompetencí, kapacity ...
  • nábor vhodného pracovníka na pracovní pozici 
  • správné nastavení platu a odměňování
  • zapracování 
  • uvedení do týmu 
  • ..... 
  • správného zadávání práce
  • poskytování zpětné vazby 
  • .... až po rozvoj pracovníka samotného, jeho týmu a firmy

Znalost je prvním krokem. Druhým je schopnost správně uplatnit znalosti v praxi v kontextu firmy. 

Partner diskusního panelu byl Development news

Jiří Střelec

Diskuze k článku

Obor

Metoda

Norma

Poradci

Myšlenky poradce

„Většina firem má skvělého pracovníka pana ONO. Málo kdo ho dokáže skutečně najít.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Nejlepší jsou na poradách a v řešitelských týmech vyjádření typu – „Měli bychom udělat...“, „Udělejte to nějak...“, „Mělo by se....“, „Však On to někdo udělá...“. Všechny tyto věty vlastně zadávají práci panu ONO. Když se však hledá splnění úkolů, výsledky není možné najít pana ONO. Prostě neexistuje. Každý si myslel, že pan ONO je někdo jiný než on sám.

Zadáváte-li jakýkoliv úkol, vždy je třeba jasně se dohodnout s konkrétním řešitelem. Osobou odpovědnou za vyřešení úkolu. To ještě nestačí, je třeba přidat i termín do kdy úkol potřebuje mít firma splněn, jaký má být konkrétní výstup.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace