Slovník pojmů

Slovník v našem pojetí (poradců - odborníků z praxe) slouží k tomu, aby čtenář se dověděl, jak má daný pojem nebo cizí slovo chápat. Co je jeho podstatou a jak jej má následně používat v daném oboru nebo metodě. 

management

Management - je schopnost, dovednost, umění řídit dané oblasti, situace, pracovníky. Vše zvládnout s…

manažer, řídit, vést, tým

Mapa procesů (procesní mapa)

Mapa procesů (někdy nazývaná procesní mapa) je grafické znázornění všech hlavních/vrcholových procesů,…

procesní mapa, odpovědnost managementu, mapa procesů

Mapa strategie

Mapa strategie je grafické znázornění strategie firmy pomocí strategických cílů firmy, jejich vzájemných…

mapa strategie, strategie, výkonnost firmy

Media Relations

Media Relations je jeden z nástrojů Public Relations orientovaný na komunikaci s médii.

Media Relations, média, vztahy, novinář, komunikace

Mediace

Mediace je metoda alternativního řešení konfliktů. Rychle a kultivovaně vede znesvářené strany k mimosoudnímu…

mediace, mediátor, mediační , konflikt, mimosoudní

Metrologická konfirmace

Metrologická konfirmace – soubor úkonů požadovaných pro zajištění toho, aby měřicí vybavení bylo ve shodě s…

metrologie, konfirmace, kalibrace, ověření, shoda

Modelování

Modelování je proces vytváření obrazu o realitě nebo připravované realitě. Model se vytváří proto, aby než se…

model, obraz, vizuál

Monitorování (upozorňování, varování)

Monitorování – opakované a trvalé sledování metrik, funkcí, činností a jiných jevů za účelem včasné detekce…

monitorování, sledování, odchylka, neshoda, prevence

Obor

Myšlenky poradce

„Nejrozšířenější, nejjednodušší postup jak efektivně rozjet podnikání je ISO, jen málokdo to pochopil.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Každé podnikání (i výroba piva) začíná tím, že si odpovím na následující otázky – kdo potřebuje pivo? Kolik ho bude potřebovat? Za kolik jej mohu prodávat? Apod. Prostě napřed uděláte rozbor potřeb, zákazníků – marketingový průzkum, finanční kalkulace. Stanovíte si konkrétní vizi, strategii, cíle. Vše připravujete sami, je to přeci Vaše myšlenka, Vaše podnikání, prostě se angažujete.

Když vše dává smysl a je to reálné, začnete definovat, co musíte všechno a jak udělat – no prostě definujete procesy. K nim pak přidáte zdroje (lidské a materiální), vybavení, informace, apod. Pokud jsou pořád rizika menší než možnost být přínosný pro zákazníka. Můžete podnikání rozjet. Oslovíte zákazníky, dodavatele, uzavřete smlouvy, začnete vyrábět a dodávat. Určitě na poprvé nebudete skvělí, ale vyděláte první peníze, dostanete nové nápady a začnete zlepšovat, co již máte. Když si ty nejdůležitější myšlenky, postupy, výsledky zapíšete, máte firmu připravenou podle ISO 9001. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace