Audit

datum publikace 29.01.2012

Audit je systematický, nezávislý a dokumentovaný proces získávání důkazů z auditu a jeho objektivního hodnocení s cílem stanovit rozsah splnění kritérií auditu. Zjednodušeně jde o to zjistit, zda předěmt zájmu (procesy, produkty, ...) jsou kvalitní a efektivně fungují.

Audit provádí řádně vyškolený auditor. Auditor by pro systémové audity měl splňovat normu ISO 19011. Auditoři většinou potřebují speciální trénink např. Auditor je partner s dobrými nápady.

Audity se především dělí na: 

  • interní audit - audit prováděný interními auditory v naší firmě, cílem auditu je pomáhat managementu a pracovníkům k lepším výsledkům
  • externí audit - audit realizovaný u externí firmy nebo audit prováděný externím auditorem v naší firmě, cílem auditu je zjistit, zda firma je schopna plnit požadavky kvality a dodržovat nastavená pravidla (normy ISO nebo smlouvy nebo ...)

Audity mohou být různého typu:

Obor

Myšlenky poradce

„Každý golfista zahraje špatnou ránu. Je na něm, jak dlouho bude špatně hrát. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Právě až uděláme chybu, uvědomíme si, že něco jsme podcenili, neudělali správně. Je to běžný proces učení bez kterého bychom těžko získávali cenné zkušenosti. Velmi důležité je zvládnout emoce, uvědomit si příčinu a v chybě již nepokračovat. Na golfu v takovém případě emoce pracují na plno a špatnou ránu si musí golfista napravit nebo dostává trestnou ránu. Je to stejné jako v životě. Za každou úlevu se platí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace